Aviseringar
Rensa alla

Discogymmare, vad tycks?


Ämnesstartare

Alla som har spenderat tid på ett gym har väl stött på dessa individer?

De utmärker sig med;

* Att nästan enbart köra bänkpress och tävla/skryta med vänner och bekanta om hur mycket de tar i bänkpress.

* Kraftigt överdimensionerad överkropp. De har oftast ett helt enormt bröstomfång, enorma biceps och ibland vältränad mage.

* Inga benmuskler alls och smått otränad och lite kutig rygg, pga obalansen i kroppen som skapas av deras stora, främre muskelmassa och obefintliga bakre.

* Tränar alltid i linne och träningsbyxor för att framhäva gorillakroppen och dölja benen.

* Går ofta som om de har skitit på sig.

* Tränar i regel endast för att ha tur med tjejer på krogen och för att skrämma upp sina danska skallar-motståndare. Japp, det är dessa individer som går på krogen precis varje helg, raggar varje gång och startar bråk varannan gång, som alltid utövas i form av just danska skallar.

* De har oftast också tur med kvinnor på krogen, men har mindre tur med könssjukdomar eftersom kvinnor som hänger på krogen för att bli uppraggade varje lördagskväll oftast har allehanda cancer i slidan.

Jag är själv ingen discogymmare. Går på gymmet ytterst sällan och när jag väl är där så är det oftast på vintern då det är för kallt för att jogga utomhus. Personligen så både upskattar jag och föraktar discogymmare. Jag föraktar deras livsstil som känns äckligt mainstream, men uppskattar att skratta åt dem.


   
Citera
Ämnesstartare

hatar alla zom ente e zom mei [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nae, inte på mitt gym, men jag känner igen stereotyperna. 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, har många sådana på mitt gym. De tar ju upp endast ett fåtal maskiner när de tränar, men desto fler när de vilar.
[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orka bry sig, dom får skylla sig själva att dom ser efterblivna ut. Förövrigt så är det benmuskler som är snyggast, discofolk är bara för dumma för att fatta det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gud_:

Orka bry sig

Jag gillar att bry mig i allt och alla [smile]

sculptura:

De tar ju upp endast ett fåtal maskiner när de tränar, men desto fler när de vilar.

De använder väl sällan maskiner utan endast skivstång och hantlar, eftersom de skulle skämmas över att använda "kvinnodelen" av gymmet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

De använder väl sällan maskiner utan endast skivstång och hantlar, eftersom de skulle skämmas över att använda "kvinnodelen" av gymmet.

Okej, nä på mitt gym använder de mest maskiner, bröstmaskiner och cablecrossen. De är alltså discogymmare OCH kvinnliga! ;))) Nä skojar bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

discogymmade lite i början av min karriär på gymet, tyckte alla titta snett på mig och fatta inte varför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Discobyggare ser ju vääääldigt ofta ut så som du beskrev också.

Jag tränar inte benen, jag har tillräckligt med muskler på dom ändå, men jag tränar hela överkroppen. Jag är discobyggare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Jag tränar inte benen, jag har tillräckligt med muskler på dom ändå, men jag tränar hela överkroppen. Jag är discobyggare.

Discobyggare = någon som endast tränar för att kunna ragga på disco. Stämmer det in på dig???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Discobyggare ser ju vääääldigt ofta ut så som du beskrev också.

Japp, alltid.

majkie2:

Jag tränar inte benen, jag har tillräckligt med muskler på dom ändå, men jag tränar hela överkroppen. Jag är discobyggare.

Någon fick visst den pinsamma sanningen kastad i ansiktet [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gud_:

Orka bry sig, dom får skylla sig själva att dom ser efterblivna ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Discobyggare = någon som endast tränar för att kunna ragga på disco. Stämmer det in på dig???

Är det ett försök till humor eller är du dum i huvudet? [cute]

Comhem:

Någon fick visst den pinsamma sanningen kastad i ansiktet

Sen så kan det ju diskuteras om hurvida det där stämmde in på din beskrivning också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får mig att tänka på den här snubben:
http://www.collegehumor.com/web-celeb-hall-of-fame/my-new-haircut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Är det ett försök till humor eller är du dum i huvudet? [cute]

Nej, det är ju så. [confused]


   
SvaraCitera