Aviseringar
Rensa alla

Discshop vägrar recensera spel pga moral


Vad spelar det för roll om någon shitty recensör väljer att recensera eller inte? Spelet finns fortfarande att få tag i och arbetsgivaren kan sparka om han vill. 


   
SvaraCitera

usch va larvigt, det är ett spel, spel innehåller massa fantasi av sitt egna, fattar inte varför dom är på nåt som inte ens finns, om inte pk feministerna skulle vara så bittra hela tiden skulle kanske folk få sköta sitt jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de får väl göra som de vill? vem bryr sig ens om de inte recenserar ett spel LOL


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, dom gör väl som dom vill och dessutom känns det rätt givet spelets form. Om man nu skulle vara ett fan så vet jag inte om man skulle uppskatta dom recensioner som skulle skrivas ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öhh... låter folk verkligen recensioner avgöra om dom ska köpa ett spel eller ej?Skeptisk

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
Öhh... låter folk verkligen recensioner avgöra om dom ska köpa ett spel eller ej?Skeptisk

Hjärta

Utgivarna använder Metacritic som verktyg när de ska bestämma budgetar och eventuella nya spel. Betyg har en enorm betydelse, vare sig man gillar det eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Betyg har en enorm betydelse, vare sig man gillar det eller ej.

Det var inte min poäng. Min poäng är det som redan påpekats:

Jungman: folk köper väl vad de vill ha oavsett, vem bryr sig om dem inte rescenserar?

Gamers bryr sig inte om recensioner. När jag fortfarande spelade en del så sket jag i recensioner. Blev jag nyfiken på ett spel tittade jag på "Lets play"-videos på youtube på spelet i fråga.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Det var inte min poäng. Min poäng är det som redan påpekats:

Gamers bryr sig inte om recensioner. När jag fortfarande spelade en del så sket jag i recensioner. Blev jag nyfiken på ett spel tittade jag på "Lets play"-videos på youtube på spelet i fråga.

Hjärta

Storkens logik:

"Jag bryr mig inte så det betyder att gamers generellt inte bryr sig heller!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Storkens logik:

"Jag bryr mig inte så det betyder att gamers generellt inte bryr sig heller!"

Mm precis så är det. Har ingenting att göra med hur gamers (och alla som egentligen spelar dator- och tv-spel) är överlag och att jag bara använde mig själv som ett exempelSover

Få bryr sig om spelrecensioner. Precis som få bryr sig om film- och musikrecensioner. En dag kommer du att inse och fatta detta. Att den dagen är långt bort är sedan en annan femmaSover

Hjärta


   
SvaraCitera