Aviseringar
Rensa alla

diskriminering


Ämnesstartare

Ni tog bort mina helkroppsbilder.. Varför? När det finns så många andra som har det. Är det för att jag är man?


   
Citera

Jag har inte sett dem, så jag kan inte uttala mig i frågan. Och vilka andra är det som har liknande bilder?


   
SvaraCitera

var du naken på dem lr?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo men.. på ett asexuellt, konstnärligt sätt.. : D inga synliga könsdelar

jag undra bara om det är en policy här på siten att det bara är sexuellt insinuerande unga kvinnor som inte blir censurerade..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan [mad]


   
SvaraCitera

super:

jo men.. på ett asexuellt, konstnärligt sätt.. : D inga synliga könsdelar

Syns inte snoppen din, och du är över 18, så vet jag inte riktigt varför de skulle ha blivit borttagna. För hoppningsvis ser moderatorn som tog bort dem detta och skickar ett PM till dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

märkligt, dålig vibe efter detta.. utnyttjar ungdomar.se fotoalbum på unga kvinnor för att dra in reklamintäkter? : ]
its a mad world


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

super:

märkligt, dålig vibe efter detta.. utnyttjar ungdomar.se fotoalbum på unga kvinnor för att dra in reklamintäkter? : ]

Snarare tvärtom. Är du under 18 får du inte publicera utmanande bilder (vilket kan vara ett lite luddigt begrepp) och är du över 18 får du fortfarande inte publicera bilder med könsorganen synliga. Så länge inte detta syns, och så länge inte bilderna faller under "thinspiration", så ska det inte vara några problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tvärtom på vilket sätt? det är väl det som är affärsidén - som jag inte passade in i..
vad är thinspiration?


   
SvaraCitera

super:

vad är thinspiration?

Bilder på smala anorektiska tjejer som används av pro-ana för att motivera sig att svälta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag undrar, rekomenderar ungdomsmottagningen/lss/div. vårdinstanser anorektiska tjejer att blogga här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

super:

jag undrar, rekomenderar ungdomsmottagningen/lss/div. vårdinstanser anorektiska tjejer att blogga här?

Nej, det skulle jag inte tro. Varför skulle de göra det? Särskilt med tanke på att vi tar bort allt som skulle tänkas vara pro-ana.

Men jag förstår inte riktigt vad du pratar om när du säger:

super:

jag undra bara om det är en policy här på siten att det bara är sexuellt insinuerande unga kvinnor som inte blir censurerade..

super:

utnyttjar ungdomar.se fotoalbum på unga kvinnor för att dra in reklamintäkter? : ]

super:

tvärtom på vilket sätt? det är väl det som är affärsidén - som jag inte passade in i..

Vad jag vet har väl affärsidén varit att ha en mötesplats för unga med fokus på diskussionsforum (åtminstone är det vad som blivit resultatet, och verkar ju inte direkt motarbetas). Ungdomar.se har ju funnits i någon form sedan 2000, och fotoalbumen är en rätt ny företeelse överhuvudtaget. Från början var det (om jag förstått det hela rätt) Frågor & Svar samt diskussionsforumen som låg i fokus, men nu är ju F&S ganska inaktivt...

Och vilka "sexuellt insinuerande unga kvinnor" är det som borde bli modererade men inte blir de? Om de inte visar könsorganen, inte pysslar med thinspiration, och inte är under 18 så tror jag inte vi ska agera om det inte finns något speciellt skäl. Har varit uppe snack vad gäller bröst, men ska det vara lika för alla så ska det så eftersom mansbröst tillåts så gör även kvinnobröst det vad jag vet.

Som sagt är detta hur jag tolkat sidan och reglerna, men jag kan med all säkerhet säga att det inte är affärsidén att sälja bilder på lättklädda flickor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är det dom gör i praktiken.. men iaf, jag tycker ingen ska censureras(modereras?wtf) och speciellt inte Mina bilder, jag kanske är smal men jag är inte med i någon thinspiration?
om bröst är tillåtet så känns det än mer orättvist..

så varför?


   
SvaraCitera

super:

så varför?

Kort sammanfattning av vad jag och stinburka skrivit: Vi vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då laddar jag upp dom igen..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

vad ser ni på den här bilden som ni missar på mina?

Image


   
SvaraCitera