Aviseringar
Rensa alla

Diskriminering


Ämnesstartare

Vad ska man göra om man känner sig diskriminerad pga sina piercingar UTANFÖR arbetslivet, exempelvis svärföräldrar som säger att man är en dålig förebild och att man inte få ha dem i lägenheten där de bor. Finns det någon man kan kontakta angående detta?


   
Citera

För det första är det inte diskriminering att hysa en åsikt. Att säga att någon är en dålig förebild på grund av piercing kan aldrig vara diskriminering.

Diskriminering är ett handlande som missgynnar någon.

Möjligt att svärföräldrarnas förbud för piercingar i sin lägenhet alternativ förbud för din vistelse i lägenhet utgör diskriminering. Men detta är inte olagligt.

Nej, det finns ingen officiell person du kan kontakta. Inget lagbrott har skett vad jag förstår.

Däremot borde du försöka fundera på varför dina svärföräldrar tycker att du är en dålig förebild.

Är piercingarna grunden till den åsikten?

Finns åsikten om dig som dålig förebild oavsett piercing?

Till exempel, om du nu aldrig haft piercingar, skulle du vara en dålig förebild då också?

För om det bara är piercingarna kan jag verkligen inte förstå varför de skulle förbjuda dig komma in i sin lägenhet... Verkar lite lurt. Om nu inte piercingarnas motiv är problemet... jag menar, jag skulle förbjuda min bror komma in i min lägenhet om han hade hakkors eller andra hatsymboler på sina piercingar. I alla fall om någon annan var i min lägenhet samtidigt.

Kan du inte prata med dina svärföräldrar för att utröna var problemet egentligen sitter? Är det att du har tagit hål, är det motiven på på piercingarna eller är det något helt annat?


   
SvaraCitera

idioti kan inte avhjälpas. sluta umgås med dem om de inte är villiga att ta till respekt.


   
SvaraCitera

Diskriminera dem tillbaka för något, så märker de hur idiotiskt det är.

"Näe svärmor, jag tycker du är en dålig förebild och du får inte vara hemma hos mig om du använder papiljotter."

"Näe, korshalsband gillar vi inte, du tvingar på andra din religion, väldigt oansvarigt av dig."

Finns hur mycket som helst man kan använda.


   
SvaraCitera

De får ha vilka regler de vill i sin egen lägenhet. Vilket trams. Både av dem och av dig.


   
SvaraCitera

isola har talat. Ännu en gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Till exempel, om du nu aldrig haft piercingar, skulle du vara en dålig förebild då också?

Nej, de har aldrig klagat tidigare förrän jag piercade ögonbrynet.

isola:

Både av dem och av dig.

Vad har jag gjort, menar du?


   
SvaraCitera

gyrostallrik:

Vad har jag gjort, menar du?

verkade som om du ville anmäla dem lr liknande i och med

gyrostallrik:

Finns det någon man kan kontakta angående detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så vad du menar är att om man blir diskriminerad av vem som helst, ska man bara ta det? 🙂


   
SvaraCitera

gyrostallrik:

Så vad du menar är att om man blir diskriminerad av vem som helst, ska man bara ta det? 🙂

Du har nog fel bild av vad diskriminering innebär. Det du skrivit i den här tråden innehåller ingen diskriminering.

Om du har familjeproblem, då bör du tala med berörda eller en familjerådgivare, att "bara ta det" borde alltså ersättas av att "bete sig som en mogen människa med kommunikationsförmåga". Och ja, det ska man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

overdose delusion:

Du har nog fel bild av vad diskriminering innebär.

När man blir felbehandlad pga utseende, kön eller religion?


   
SvaraCitera

Säg bara åt dom att du inte vill ha kommentarer om ditt utseende.


   
SvaraCitera