Aviseringar
Rensa alla

Diskussion ang rasblandning mellan två kvinnor


Ämnesstartare

Anura:

fast hur kan de spela någon roll? :s när du träffar någon? 

Rent "attraktionsmässigt" spelar det roll.


   
SvaraCitera
mynona

Anura: varför? de en verklighet nuförtiden..

har det blivit vanligare med sådana rasistiska disskussioner nu än det var förr?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: har det blivit vanligare med sådana rasistiska disskussioner nu än det var förr?

japp.


   
SvaraCitera
mynona

Anura: japp.

under vilken tid var det ovanligare med sådana rasistiska disskusioner än det är nu? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibland önskar man att all människor kunde vara färgblinda .p 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro: framkom orsaker?
inte för att det egentligen spelar så stor roll men intressant att veta.

NiklasW: Handlar väl bara om att hon inte attraheras av andra raser än hennes egen. Jag själv skulle aldrig tänka mig att ha sex eller ett förhållande med en svart eller asiatisk kvinna.

Vill ju inte säga för mycket då jag inte vet faktiskt. Men det lät inte som om det hade med preferens att göra. Mer att hon månade om sitt ursprung.

Patrick: Om hon på allvar tror att det existerar olika raser så kanske det är dags att gå om grundskolan.

Rasblandning är korrekt begreppsanvändning vare sig man tror eller inte tror på rasers existens. Den betecknar bara ett kanalt förhållande mellan två personer med olika etniska bakgrunder. Språk kan fungera så.

Med det sagt tror jag dock att det finns en uppenbar distans mellan afrikaner och svenskar, en uppfattning hon också delade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: under vilken tid var det ovanligare med sådana rasistiska disskusioner än det är nu?

de har blivit mer vanligt och förekommande var vad jag ville säga. Det har aldrig varit ovanligare eller ens ovanligt för den delen. Det är bara att de något som pratas mer frekvent om nuförtiden. Det har skruvats upp menar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill gärna be er att svara på frågeställningen också utan att göra det här specifikt till en tråd ang rasblandning generellt eller niclasw's preferenser..


   
SvaraCitera
mynona

Anura: de har blivit mer vanligt och förekommande var vad jag ville säga. Det har aldrig varit ovanligare eller ens ovanligt för den delen. Det är bara att de något som pratas mer frekvent om nuförtiden. Det har skruvats upp menar jag.

så krångligt. det lät som om du menar att det förut var ovanligt, men att det nu blivit vanligt. om det har skruvats upp så borde det ju alltså ha varit mer ovanligt förr. Jag tror det var ganska vanligt på 1940-talet. Men okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: krångligt. det lät som om du menar att det förut var ovanligt, men nu blivit vanligt. om det skruvats upp så borde det ju alltså ha varit mer ovanligt förr. Jag tror det var ganska vanligt på 1940-talet. Men ok

Så hur ligger de till nu? De väl lika vanligt nu?


   
SvaraCitera
mynona

Anura: Så hur ligger de till nu? De väl lika vanligt nu?

Om det är lika vanligt nu, så betyder det ju inte att det var ovanligare förr, som du först verkade tro. Utan lika vanligt/ovanligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:
Vill gärna be er att svara på frågeställningen också utan att göra det här specifikt till en tråd ang rasblandning generellt eller niclasw's preferenser..

det där med att vara mån om sitt ursprung kan ju tolkas på flera vis, så sett utifrån det kan det vara lite tvetydigt. 
kommer det ned till en nivå och påverkan på gener etc. så kan det ses som rasistiskt, ja. handlar det om rent attraktionsmässig nivå och preferenser så är det la en lite annan nivå (även om jag personligen inte kan relatera till att det skulle spela någon roll). 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Utan lika vanlig

Då är de lika vanligt. Okej, då kanske jag hade fel att de var ovanligare förut. De hemskt att vi lever på 40talets syn på saker och ting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:
Vill ju inte säga för mycket då jag inte vet faktiskt. Men det lät inte som om det hade med preferens att göra. Mer att hon månade om sitt ursprung.

Strävar hon efter att bevara den ariska rasen får hon väl göra det med. Det i sig behöver inte heller vara synonymt med rasism. 


   
SvaraCitera
time
 time

Vehnk: Skulle ni kalla henne för rasist? om svaret är ja på den frågan, sätter ni automatisk parallell mellan emot rasblandning = rasism?

Om hon per automatik använde uttrycket "rasblandning" skulle jag nog luta mot att kalla henne rasist, ja. Hela begreppet är ju snedvridet. Hade hon däremot inte använt den termen och istället talat om fysiska preferenser hade jag förmodligen inte kallat henne det.


   
SvaraCitera