Aviseringar
Rensa alla

diskussionskurs för ungdomar.se


Ämnesstartare

vad tycker ni om denna ide? visst har det ett visst underhållningsvärde att följa diskussioner där båda parter lägger ord ivarandras munnar osv och angriper person istället för sak, men hur konstruktivt är det?

ser ni också detta som problem eller är ni mer mjeh whatever i frågan?


   
Citera

elverpigen:
vad tycker ni om denna ide? visst har det ett visst underhållningsvärde att följa diskussioner där båda parter lägger ord ivarandras munnar osv och angriper person istället för sak, men hur konstruktivt är det?

ser ni också detta som problem eller är ni mer mjeh whatever i frågan?

Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Glad

bra svar. en bild säger mer än tusen ord.


   
SvaraCitera

Vissa här låter deras känslor styra vad de skriver och tyvvär tror jag inte att en kurs kan förändra på det särskilt men vad vet jag...


   
SvaraCitera
penja

Älskar alla dumma diskussioner. Hade kul alldeles nyss åt en


   
SvaraCitera

Älskar de dumma diskussionerna med trollet Anura när jag är på ett visst humör. Glad


   
SvaraCitera

elverpigen:
vad tycker ni om denna ide? visst har det ett visst underhållningsvärde att följa diskussioner där båda parter lägger ord ivarandras munnar osv och angriper person istället för sak, men hur konstruktivt är det?

ser ni också detta som problem eller är ni mer mjeh whatever i frågan?

käft du fattar ju inget 


   
SvaraCitera

Visst finns det en stor andel oseriösa trådar på UM.  Det beror på en jargong som varit ganska länge att folk inte orkar skriva långa och sakliga inlägg med källhänvisningar och dylikt. Man ser UM som ett tillhåll när man har tråkigt och vill ha lite underhållning en stund. Detta resulterar i att man får det svårt att  uttrycka seriösa diskussioner på högre nivåer.

På UM har vi en förkärlek för...

  • Listrådar
  • Forumlekar
  • "Hej hur mår ni?" -trådar

Det finns dock några undantag där folk ger sig in i debatten och diskutera. Ett sådant ämnen jag kan komma på på rak arm är genusfrågor.


   
SvaraCitera

förbjud konstruktiva diskussioner 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kekeoxo:

käft du fattar ju inget 

du e fett keff allti sluta 

My dreams are her: Det finns dock några undantag där folk ger sig in i debatten och diskutera. Ett sådant ämnen jag kan komma på på rak arm är genusfrågor.

genus och främlingsfientlighet


   
SvaraCitera

elverpigen:

du e fett keff allti sluta 
genus och främlingsfientlighet

hihihihi :$ 


   
SvaraCitera

internet: förbjud konstruktiva diskussioner

käft jävla hipsterbög


   
SvaraCitera

Glad


   
SvaraCitera

wtf

Biologen:

käft jävla hipsterbög


   
SvaraCitera

Absolut. Det vore en bra idé. Väldigt välkommet.


   
SvaraCitera