Aviseringar
Rensa alla

dissad 🙁


Ämnesstartare

har träffat en kille nu kanske 7-8 gånger. Han har köpt parfym till mig, givit hans tröja till mig, sagt att han vill lära känna mig mera och att han alltid varit intresserad av mig fast han hade tjej då (de har gjort slut nu) vi har skrivit varje dag och träffats kanske en gång i veckan. Men så nu plötsligt har han bara slutat höra av sig och slutat svara på mina sms osv..jag som börjat att tycka om honom och börja få mer intresse av denna kille. Han säger att han inte skiter i mig och han säger att han fortfarande vill träffas, men jag förstår inte, kan ju inte vänta för evigt på att han ska svara eller ens bry sig. Jag vet att man inte kan prata hela tiden, men bara helt plötsligt så slutade han. Han frågade mig om vi skulle ses häromdan på kvällen, men sen hör han inte av sig förens på kvällen och säger att han inte kan. Och sen säger han att han saknar mig och bla bla.

Vet inte riktigt vad jag ska göra??, för jag saknar honom och kan inte sluta tänka på honom. Men om han inte svarar eller skriver nått så kanske jag ska strunta i honom, för vill ju inte vänta i evighet tills han vill nått eller vad man ska säga..så jobbigt att det ska bli såhär 🙁 fattar ingenting..


   
Citera
Ämnesstartare

Tycker att du ska sluta höra av dig om han ska vara sådär jävla kall. Låt honom höra av sig.


   
SvaraCitera

Ser tre potentiella betydelser:

A: Hans intresse har svalnat för dig. När han var tillsammans med sitt ex kan du ha verket spännande för honom, något nytt liksom. Men nu när han är singel och har lärt känna dig närmare, kanske han märkt att du inte är den han först trodde. Eller också så saknar han sitt ex.

B: Han har plötsligt fått mycket att göra på sistone och har därför helt enkelt inte tid att svara lika ofta eller umgås lika ofta.

C: Han har aldrig varit romantiskt intresserad av dig utan vill bara ha dig som vän.

Vidare kan jag se tre tillvägagångssätt för dig:

1: Du fortsätter som du gjort nu, att skicka mycket sms, prata om att du vill träffas, osv.

2: Du berättar för honom om dina känslor och frågar om han tycker lika och agerar därefter.

3: Du näst-till ignorerar honom. Låt honom arbeta lite för ditt kött och var lycklig över att du lever!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JB Den Andre:

Hans intresse har svalnat för dig

kan ju vara så, men tycker att han kan tala om det i så fall om det är så[sad] eller gör man inte sånt? jag är inte precis kär i honom, men vi har ju träffats ganska många gånger ändå och jag tycker ju om honom och trodde han tyckte om mig också, lite iaf för det kändes så när vi träffades. Men det kanske inte alls var så.
har redan sagt att jag saknar honom och att jag tycker om honom mer o mer ju flera gånger vi träffas och att jag vill träffa honom osv men han har inte svarat på det. Så förstår inte vad det är jag gjort, om jag inte visat tillräckligt eller om jag kanske inte är den som han vill ha. Men som sagt väljer nog det 3 alternativet att ignorera honom och gå vidare för vill ju inte tjata ihjäl honom med sms, blir ju bara konstigt. Men tråkigt att bli behandlad såhär:(


   
SvaraCitera

"He desired your attention, but denied your affections. "


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kanske helt enkelt inte var så spännande som han trodde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JB Den Andre:

Låt honom arbeta lite för ditt kött

[love]


   
SvaraCitera

upponer:

Men tråkigt att bli behandlad såhär:(

Indeed it is. Men så är livet ibland. Han vet säkert inte vad han egentligen vill eller är ute efter och det kan försvåra det att berätta hur han känner för dig, i synnerhet när det inte gått ens tillräckligt länge för en romans.

Klandra dock inte dig själv, då det högst troligast inte beror på något du gjort fel, utan snarare att det inte var rätt tidpunkt. Det kan också vara så att du inte var den han trodde, vilket händer ibland. Det är mycket tråkigt att det skulle behöva hända dig, men jag är säker på att det finns en stor bunt andra killar därute som bara väntar att få träffa dig! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han kanske började prata med sitt ex och blev osäker på sina egentliga känslor? Han låter förvirrad, sitter i en liknande situation och fattar absolut ingenting. Skynda inte på det, han får ta initiativet, men blir inte helt känslokall mot honom (om du vill ha honom) för då kanske han försvinner för gott

Hade jag vart i din situation hade jag frågat om det hänt något.


   
SvaraCitera