Aviseringar
Rensa alla

Distansförhållande


Ämnesstartare

Hej! Jag och min pojkvän har varit tillsammans i två. Nu i sommar åker han iväg till Australien i ett år som utbytesstudent. Kan ni som haft eller har distansförhållande hjälpa mig, det känns väldigt jobbigt för mig att han ska vara borta så länge. Jag kommer kunna åka dit efter 8-9 månader och då kommer jag vara där i cirka två veckor.

Jag har varit deprimerad i period i tre år, men har nu lyckats sluta med självskadebeteende och självsvält. Jag är rädd att jag ska börja må dåligt igen när han åker och är borta.


   
Citera

försök inte tänka på det så mycket[cute] han ska vara på precis andra sidan jordklotet med en massa andra fulla utbytesstudenter som vill sexa,inte så han kommer leva i celibat i 8-9 månader eller säga till någon att han har en flickvän, försök inte låssas om det och försök gå vidare typ[y]


   
SvaraCitera

farbror gugge:

låssas


   
SvaraCitera

Supply and Demand:

låssas

va hetere då![sad]


   
SvaraCitera

farbror gugge:

va hetere då!

låtsas


   
SvaraCitera

Supply and Demand:

låtsas

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loveTheArk4ever:

han åker och är borta.

Ja du.. jag har distansförhållande just nu och allt jag kan säga är.. man får bara stå ut.
Det är lite jobbigt att kanske inte ses på ett tag men det blir en härlig känsla när ni träffas 🙂
Ni får ringa,sms chatta skicka bilder till varandra 🙂
Man måste bara hålla sig stark även om det är jobbigt.
Man får tänka men han försvinner ju inte för alltid.
Det är 1 år det klarar ni om ni älskar varandra 🙂


   
SvaraCitera

Har inte haft ett distansförhållande i traditionell bemärkelse, men jag en av mina nära vänner har jobbat i England i ett halvår. Försök hålla tät kontakt med mail, skype, msn eller vad som nu passar er bäst.

Sedan tänker jag mig att det kan vara en bra idé att diskutera om ni borde ha ett monogamt förhållande när ni är ifrån varandra så pass länge. Känns lite drygt om det skulle ta slut för att någon av er inte orkar vara utan sex.


   
SvaraCitera

älskar ni varandra är det inget problem


   
SvaraCitera

OF 5:

älskar ni varandra är det inget problem

Lies. Jag har problem att vara ifrån min sambo i en vecka, och det är knappast för att jag ogillar honom.


   
SvaraCitera

mablethorpe:

Jag har problem att vara ifrån min sambo i en vecka, och det är knappast för att jag ogillar honom.

det är du


   
SvaraCitera

OF 5:

det är du

Känner du trådskaparen bättre än du känner mig?


   
SvaraCitera

mablethorpe:

Känner du trådskaparen bättre än du känner mig?

nej. men älskar man någon så är det inget problem.


   
SvaraCitera

OF 5:

nej. men älskar man någon så är det inget problem.

Klart det är ett problem att vara ifrån folk man älskar i så pass lång tid. I synnerhet när man är van vid att kunna träffa dem lite när som helst (nu antar jag att TS bor i samma stad som sin pojkvän). Hur skulle det på något vis vara rimligt att man inte tycker att det är jobbigt?


   
SvaraCitera

mablethorpe:

Hur skulle det på något vis vara rimligt att man inte tycker att det är jobbigt?

det är naturligt. men du har säkert rätt and so on


   
SvaraCitera