Aviseringar
Rensa alla

distansförhållande och förlovad vid 16 års ålder...


bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

Hej alla! jag heter rebecca och är 16 år.
Förra året i november så hade min skola ett utbyte med med en skola i england. Eleverna hälsade på oss och bodde hos oss i 5 dagar. Jag hade fått en kille som skulle sova över hos mej och egentligen skulle han sova i min säng och jag skulle sova i bäddsoffan men så blev det inte eftersom att jag var lite framfusig (elr om det e så man säger)... Det slutade med att vi blev tsm under bara dom 5 dagarna! Det var jätte många som sa att det skulle ta slut och det kommer inte hålla... Men nu ett år senare har vi träffats under hela året och i somras förlovade vi oss så nu har vi varit tsm i 1 år och några dagar och jag ska till honom och fira jul med hans familj! Jag har fått en både negativ och positiv respons och tänkte bara dela med mej av min upplevelse och se om någon kanske har varit med om något liknande? eler vara om vad folk tycker? [y]


   
Citera

Jävlar vad era familjer måste ha bra ekonomi, känner jag


   
SvaraCitera

Tycker tonårsförlovningar är jäkligt fjantigt, men good for you. Vet inte riktigt vad mer jag ska tycka.


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

Näe inte så faktigst, Det kostar inte så mkt om man letar ett tag efter flygbiljetter och det e ju bara resan som kostar jag bor ju gratis 🙂 osså behöver jag lite fickpengar också men det brukar inte gå på så mkt ändå :)han har två jobb också 🙂


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

Budolicious:

Tycker tonårsförlovningar är jäkligt fjantigt, men good for you. Vet inte riktigt vad mer jag ska tycka.

mm har fått den responsen från många och till viss del har folk rätt 🙂 om man inte vet vad det innebär att vara förlovad så förstår jag men om man å andra sidan vet vad det innebär så tycker jag att det e helt ok även fast det e ett stort steg att ta så ung 🙂


   
SvaraCitera

ser inte att det där skulle hålla särskilt länge

men det blir säkert bra


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

OF 5:

ser inte att det där skulle hålla särskilt längemen det blir säkert bra

Har ju hållit ett år hitintills 😉


   
SvaraCitera

vad var det som fick er att vilja förlova er?


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

Han frågade mig vad jag tyckte om det och jag tyckte det lät bra så vi provade ringar o sen frågade han mig utan förvaning ett tag efter, vi ville visa varandra att vi älskade varandra mer o vi tyckte att et löfte om att vi en gång skulle gifta oss bevisade det 🙂 det e ju trots allt det de betyder 🙂 låter väldigt löjligt men aa 🙂


   
SvaraCitera

bcsc:

om man inte vet vad det innebär att vara förlovad

Vad innebär det att vara förlovad då?


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

Xisco:

Vad innebär det att vara förlovad då?

Det innebär att man tar ett jätte stort steg, man lovar varandra att man ska gifta sig inom en snar framtid 🙂


   
SvaraCitera

bcsc:

Det innebär att man tar ett jätte stort steg, man lovar varandra att man ska gifta sig inom en snar framtid 🙂

traditionesenligt nästa år. hf!


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

Budolicious:

traditionesenligt nästa år. hf!

Aa det gör det faktist men det blir lite svårt för oss eftersom att vi bra e 17 då 😉


   
SvaraCitera

bcsc:

Aa det gör det faktist men det blir lite svårt för oss eftersom att vi bra e 17 då 😉

Precis, därför förlovningar är fånigt i låg ålder.


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

Jag tycker inte det iaf, det e ju ändå ett löfte om giftemål och det tycker jag e det som är viktigt inte hur lång tid efteråt det blir ^^


   
SvaraCitera