Aviseringar
Rensa alla

Distansförhållanden! Good or bad?


hatar det

tycker det är URKASST att inleda ett distansförhållande. däremot att en period bo långt ifrån någon man byggt upp ett förhållande till på hemmaplan skulle säkert funka, även fast det vore jobbigt. För mig funkar inte distansförhållande. Däremot inte sagt att jag ser ner på folk som har förhållande på distans, tycker det är skitcoolt att ainos och hennes snubbe pallat, iom att dom varit i olika länder till och med, men för egen del tycker jag nästan att det är jobbigt att lägga 90-120 min på resa enkel väg, och då är det bara 6 mil och jag kan åka gratis på mitt skolbusskort [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att det är okej/fungerar, så länge det går att planera något om framtiden. Hade distans med Tobbish i lite mer än ett år, det var ju inte problemfritt men fungerade bättre än väntat.

Fast ok, har i princip aldrig haft en relation som inte börjat som distans. Så vet inte hur det känns att vara nykär och ha icke-distans [sad]

Förstår dock inte:

applepie01:

vissa anser att har man ett förhållande med någon på distans är man på gränsen till desperat efter kärleken


   
SvaraCitera

Nintendo:

Förstår dock inte:

tror det är hennes egna känslor typ "vrf inte hitta ngn på hemmaplan är du dålig eller"


   
SvaraCitera

bor man i en relativt liten håla "känner" man ju alla och blir därför inte intresserad av ngn för man vet "allt" omalla, eller bara har förutfattade meningar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

tror det är hennes egna känslor typ "vrf inte hitta ngn på hemmaplan är du dålig eller"

Aha, tänkte liksom: om man är "desperat" och kan ta "vem som helst" så vore det ju rimligare att "ta" någon på hemmaplan istället för att "ta" någon på distans. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

positivt: man slipper ses så ofta

[bigsmile]

(fattar hur du menar men föreställer mig: "åh det är så skönt att vi har ett distansförhållande för då slipper jag träffa dig så ofta och det är bra"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

(fattar hur du menar men föreställer mig: "åh det är så skönt att vi har ett distansförhållande för då slipper jag träffa dig så ofta och det är bra"

var typ så jag menade fast menade det inte egentligen [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

men för egen del tycker jag nästan att det är jobbigt att lägga 90-120 min på resa enkel väg, och då är det bara 6 mil och jag kan åka gratis på mitt skolbusskort

Om du är sjukt jävla kär då? [blush]


   
SvaraCitera

Hade distansförhållande med min nuvarande sambo i ett år. Vi hade precis blivit tillsammans igen efter ett bra tags upphåll.
Han flyttade till Spanien och jag flyttade till skåne.
Det var skitjobbigt men det funkade. Vi kände varandra sjukt väl sen innan och litade på varandra.
Nu bor vi som sagt ihop och det äger skiten ur distansförhållande. Kan hångla varje kväll.

Mene, det kan funka. beror på vad man är för person och vad för sorts förhållande man har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Nu bor vi som sagt ihop och det äger skiten ur distansförhållande. Kan hångla varje kväll.

WOOORD!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äh vad fan


   
SvaraCitera

Hade ett distansförhållande en gång, och det höll ett år.
Jag är en sån som vill ha mycket tid för mig själv, så för mig passar det utmärkt


   
SvaraCitera

kulturmarxisten:

Om du är sjukt jävla kär då?

Det här ärdet närmaste sjukt jävla kär jag varit i mitt liv

Lider av utmattningsdepression så mestadels det som gör att jag knappt orkar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

var typ så jag menade fast menade det inte egentligen [crazy]

mm men så säger man ju ej till den andra pga den kanske skulle bli ledsen [sad]


   
SvaraCitera