Aviseringar
Rensa alla

Distanskärlek!


pale97
Ämnesstartare

Jag har lärt känna en tjej som bor 25 mil bort via några kompisar som bor där, och nu har jag fallit för henne. och jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare med detta, p.g.a avståndet. Har någon några tips hur jag ska förhålla mig? Vi är rätt bra vänner nu och känt varandra nu i kanske 3-4 månader? Jag är 17 och hon 19 år. Tack för hjälpen guys!


   
Citera

flytta dit. 


   
SvaraCitera

Fortsätt hålla kontakten, prata i telefon. Är det svårt och/eller dyrt att resa mellan era orter? Annars kan ni ju försöka ses någon helg och se vart det leder. 


   
SvaraCitera

25 mil? Det är ju knappt ett avstånd. 


   
SvaraCitera

Träffa henne mer. Fråga om hon vill komma hem till dig eller om du får komma hem till henne.


   
SvaraCitera

Hade över hundra mil till mitt ex. Det gick ej.


   
SvaraCitera

10 mil funkade fint för mig.. Träffades varje helg. Det negativa var dock att man ibland inte hade pengar till tåg :(... 20 mil bör inte vara något problem 🙂 go for it


   
SvaraCitera

En gammal polare ifrån Stockholms stad närmare bestämt Bagarmossen fann sin kärlek en gång i tiden och hon bodde på Irland. De har varit tillsammans i flera år och det fungerar utmärkt!
Hjärta The power of love may harbor no borders. Hjärta


   
SvaraCitera

Jag har varit i ett distansförhållande och det är skiiitjobbigt men samtidigt väldigt häftigt då man kommer sjukt nära sin partner på ett annat sätt, ironiskt nog. Det är dessutom bevisat att par som har haft distansförhållanden är bättre på att kommunicera. Blink Mvh marknadsföringsansvarig för Distansförhållanden™. Här får du mina bästa tips! 

1. Försök att planera nästa gång ni ses, medan ni är med varandra. På så sätt har ni alltid en fast punkt att längta till. Räkna ner tills ni ses (extra mysigt att räkna nätter tycker jag) och planera vad ni ska göra. Tiden går mycket, mycket fortare då än om man inte har någon aning om när man ses igen. Väntan är mycket jobbigare. Det är faktiskt ganska mysigt att räkna ner tillsammans, det blir så speciellt när man väl ses. Så ja; HA ALLTID NÄSTA TRÄFF PLANERAT NÄR NI SKILJS ÅT!

2. Använd er av Skype, SMS etc. så ofta ni kan! Glöm inte bort att prata med varandra, det är jätteviktigt när man inte kan ses hela tiden att man kommunicerar ordentligt och hör av sig till varandra. Annars är det lätt att den andre parten känner sig bortglömd eller blir svartsjuk, eftersom man inte har någon koll eller insyn i den andres liv. 

3. Överraska varandra! Vi brukade skicka små kort till varandra utan att den andre visste att något var på väg. Det behöver inte vara något jättestort, bara ett litet kärleksbrev eller en liten hälsning som "jag tänker på dig och saknar dig så mycket, hoppas du har en jättebra dag!" - det kan göra sååå mycket. Ibland när endast ord inte räcker till kan man göra något sådant för att visa på ett annat sätt hur mycket man uppskattar varandra.

Distansförhållande är jättejobbigt emellanåt, men ärligt talat tycker jag det är väldigt mysigt om det är en viss period och man vet att distansen snart är över. Försök att planera för framtiden och hitta lösningar för er att vara tillsammans, och ha saker att se fram emot under de tuffaste perioderna, så kommer det gå bra. Glad


   
SvaraCitera
Nossan

se till att träffa henne så ofta du kan bara. så löser det sig nog. happy all of your days


   
SvaraCitera

Gör vad du själv känner för om det nt funkar så borde ni göra slut men ni kan ju fortfarande ha kontakt med varandra


   
SvaraCitera

De lugnt mannen har en brud på andra sidan oceanen bara se till att hennes känslor för dig inte svalnar (dvs ta inte henne för givet), och undvik drama. Simple as that


   
SvaraCitera