Aviseringar
Rensa alla

Ditt bästa skolminne?


Ämnesstartare

Nu när skolan drar igång igen och det kanske känns lite tungt kan det vara skönt att tänka tillbaka på alla de fina stunderna man faktiskt haft i skolan. 

Mitt finaste skolminne är när vi drog till Italien med klassen i 6:an och bodde i italienska familjer. Det var spännande, lärorikt och jag fick massa nya kompisar. 

Vad har du för härliga skolminnen? 


   
Citera

Skolavslutningarna brukade vara härliga! Mycket glad

Nä, men skämt å sido. Mitt bästa minne är nog när vi arrangerade en stor biltvättsdag för att samla in pengar till klasskassan i mellanstadiet (och senare även på högstadiet). Inte nog med att vi fick in flera tusen så lärde vi oss dessutom att planera, marknadsföra och genomföra det hela. Och att samarbeta, hantera kunder, jobba hårt och fira framgång tillsammans. Stärkte klasskänslan och sammanhållningen enormt mycket!


   
SvaraCitera

André Vifot Haas: Stärkte klasskänslan och sammanhållningen enormt mycket!

nazi.soldiers.jpg
Rodnar


   
SvaraCitera

André Vifot Haas:
Skolavslutningarna brukade vara härliga! Mycket glad

Nä, men skämt å sido.

Man skämtar inte om sånt. Gråter


   
SvaraCitera

Strax efter att jag börjat högstadiet, där var idrottssalens omklädningsrum planerade så att duschrummet låg mellan damer-och herrar-nas och delades av båda grupper, skilda endast av en plastvägg med rejäl tilltagna springor i över och underkant, efter varje gymnastiklektion låg givetvis alla på golvet och kollade hur resten av klassen såg ut nakna, skulle vilja påstå att det stärkte klassens sammanhållning på sitt eget vis.


   
SvaraCitera

Hm, svår fråga.

Juste, detta kanske inte är det bästa men det är en roligt, hahaha
I 7an ((ska börja gymnasiet nu på torsdag)) så hade vi en mattelektion och den där läraren hade väldigt kort stubin om man ska säga så, han blev irriterad på mina lilla ljud och slängde ut elever från lektionen om dom typ glömde räcka upp handen för att fråga om ett sudd.

Men iaf, så var det några killar som pratade. Det var den sista mattelektionen innan jullovet så dom flesta var väldigt okoncentrerade, han bad oss att vara tyst men några fortsatte prata, så han smällde händerna i bordet, bröt en penna i mitten och slängde den på golvet och skrek något liknande:
" är ni helt dumma i huvudet!?  INGEN av er kommer bli något i framtiden, jag lämnar nu denna lektionen och INGEN lärare och då menar jag INGEN kommer vilja studera för en klass som eran, HEJDÅ "

Han gick ut och smällde igen dörren...sen dess har jag aldrig sett han igen. Men har dock hört lite rykten om att han jobbar på den skolan dom jag ska börja på (( som dom flesta från den klassen ska börja på faktiskt ))


   
SvaraCitera

på en ny skola 1 gång där alla var jättesnälla i en hel vecka innan rykten spreds dit från den tidigare skolan jag gick i. 

kändes som alla elever hade blivit smittade av ett virus under en natt typ. 


   
SvaraCitera

Var på studiebesök i riksdagen en gång. Några råkade reta upp säpo lite så alla fick inte komma in, men det var rätt kul ändå. 

Annars var det kul när vi åkte till rågsved för att kolla på graffiti och blev bjudna på isglass av en gubbe i ett hus. 

Hm, svårt. 


   
SvaraCitera
time
 time

Mitt bästa högstadieminne var precis i början när vi åkte på samarbetsläger till skärgården. Minns inte så mycket men vi lekte mycket lekar, badade bastu och hade manetkrig. Det sistnämnda var precis så äckligt som det låter.

Gymnasiet var kul mest hela tiden, jag trivdes bäst på historielektionerna för min lärare var verkligen fantastisk och inspirerande och väldigt humoristisk. Han gillade att testa oss och utmana våra fördomar. Någon lektion när vi hade pratat om Hitlers uppväxt tog han fram ett gammalt babyfoto, i sammanhanget var det uppenbart för oss att det var Hitler som baby på bilden - och han bad oss beskriva ungen. Alla bara "han ser ond ut!" och "ja, man ser verkligen vad han kommer växa upp att bli" innan han avbröt oss och förklarade att det var han själv på bilden. 

Äh. Finns så mycket. Kommer mest ihåg skämten som lever kvar än idag. Hjärta


   
SvaraCitera

När jag sa till min mentor vad jag tyckte om henne och hon blev sur eller något. Hon sa att man skulle säga vad man tyckte. Mycket glad


   
SvaraCitera

alla "bråk" annars finns det väl inte så många "bra" minnen med skolan, de sög hipsterkuk


   
SvaraCitera

Alla goda skolluncher 


   
SvaraCitera

Har ett annat kul minne från när vi anordnade loppis och vi av anledning åkte 13 pers runt och runt på skolgården i vår resurspersons bil med 5 säten. 


   
SvaraCitera
Exner

När vi spelade poker alla raster i åttan och nian.


   
SvaraCitera

Minns allt om skolorna jag gick på. Precis hur det såg ut, alla elever och lärare, rumsnummer, vilka verktyg det fanns i slöjden, dom tre olika borden. 6 plats rektangulära borden. 5 plats runda borden. 4 plats fyrkantiga borden. Minns dom röda brickorna, soppbrödet, Sport-knäckebröd, skåpfärgerna... ja, alltså allting ungefär, till och med priserna i kiosken i skolan Rodnar.

Så trivsamt att gå i grundskolorna och småskolorna på något vis. Saknar.

Tyvärr så har jag inget stort speciellt minne direkt 🙁


   
SvaraCitera