Aviseringar
Rensa alla

Ditt bästa skolminne?


time: Någon lektion när vi hade pratat om Hitlers uppväxt tog han fram ett gammalt babyfoto, i sammanhanget var det uppenbart för oss att det var Hitler som baby på bilden - och han bad oss beskriva ungen. Alla bara "han ser ond ut!" och "ja, man ser verkligen vad han kommer växa upp att bli" innan han avbröt oss och förklarade att det var han själv på bilden.

Åh jävlar vad bra på alla möjliga sätt. Hjärta


   
SvaraCitera

Skolavslutningarna brukade vara roliga när man fortfarande träffades i kyrkan och så

Vad gör man idag ens? Slutar man bara utan vidare?


   
SvaraCitera

skitsnack:
Skolavslutningarna brukade vara roliga när man fortfarande träffades i kyrkan och så

Vad gör man idag ens? Slutar man bara utan vidare?

Avslutning i kyrkan sker fortfarande på vissa skolor. Annars hålls den väl i aula/idrottshall eller liknande. 


   
SvaraCitera

skitsnack:
Skolavslutningarna brukade vara roliga när man fortfarande träffades i kyrkan och så

Vad gör man idag ens? Slutar man bara utan vidare?

Skolan jag gick i i mellan- och högstadiet hade i alla fall avslutning i kyrkan.


   
SvaraCitera

Capture


   
SvaraCitera

Hm... Mellan jag retade,var deppig, blev utfryst och mobbad Förvirrad

Jag gjorde en gång en gång en karikatyr av mig i livlig storlek, stack iväg och när jag kom tillbaka stod en klasskompis och undrade varför jag inte svarade Mycket glad

Sedan ett till bra skolminne hände igår. När jag gick mot gymnasiet kände jag bara "yes, jag har fan klarat det! Jag har kommit så långt" eller klarat och klarat. Har ca. 85 år kvar att leva :/ 


   
SvaraCitera

Det måste ha varit när jag bytte skola när jag skulle börja 8:an, och efter att ha varit mobbad precis hela grundskolan, äntligen var en i gänget. Det gjorde mycket åt helheten. 
Men sen ihop med det gänget var det ju en del trevliga skolutflykter. Vi hängde ihop även under hela gymnasiet, hela vägen fram till studenten.  


   
SvaraCitera