Aviseringar
Rensa alla

Ditt liv utan smartphone??


Ämnesstartare

björt:

Jag strävar efter att ha samma förhållningssätt till telefonen som du har. Hur håller du dig från att förströelse-surfa och göra annat oviktigt? 

Jag har aldrig haft det behovet, men då jobbar jag med datorer hela dagarna redan så jag antar att jag blir less på dom efter en hel dag.

Telefonen är för mig ett nödverktyg, den är inte bekväm att jobba med och därför är det något jag bara använder om inget annat finns.

Det skall dock sägas att om jag befinner mig där inga datorer finns att tillgå så använder jag mobilen mycket mer. 

En annan anledning till varför jag undviker telefonen ofta är för att jag vet med mig hur frustrerande det är när andra du försöker tala med leker med telefonen istället. En del sitter och pillar med sin telefon i tid och otid och det är nånting jag verkligen ser ned på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim: Håller med. Typ när man är ute å promenad med hundarna så måste man stanna var 5e minut för att personen ska fota hundarna, himlen o allt som finns

Eller när folk är på spelningar och nästan ser mer av konserten genom telefonen än ögonen, LYSSNA på musiken för tusan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

J-___-J:
Är typ besatt, känner behov av att kolla mobilen varje minut. Så less... Ska börja lägga i från mig grejjen. Kanske ska börja stänga ner mina konton på tidskonsumerande appar som insta och fb

Jag har som regel att min telefon bara skall kräva min uppmärksamhet om något är riktat specifikt mot mig. Så som sms, telefonsamtal, email(som hårt filtreras för att uppnå just detta)


   
SvaraCitera

lurifax69: Som tur har man inge internet och endast musik på luren 🙂

Likadant här. Med ett par "riktiga" lurar och inga in ears.

Zombie For Real: använder aldrig mobilen, är mest på datorn,

Likadant här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Super Macho:

Likadant här. Med ett par "riktiga" lurar och inga in ears.

Likadant här.

´du är han galnegunnar lr hur? Lr vad han knarkarn heter


   
SvaraCitera

spenderade orimligt mycket tid på um. använder dock mest min smartphone som second screen så lägger väl inte så mycket mer tid så sett.


   
SvaraCitera

Jag tycker mobil-modet har gått för långt och vi ungdomar har blivit som zombies men min smartphone är en del av vardagen Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaffade min första i somras. Använder den inte så mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zombie For Real:
använder aldrig mobilen, är mest på datorn, enbart när jag inte orkar lyssna på lärarn

Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett liv utan smartphones är ett bra liv


   
SvaraCitera

B.C-:
Ett liv utan smartphones är ett bra liv

aa folk skulle vara mer sociala


   
SvaraCitera

björt:
Hej! 

Minns knappt vad jag gjorde med all min tid innan smartphonen kom in i mitt liv. Den äter upp så sjukt mycket tid, och på senare tid har jag börjat känna att det inte ger mig så mycket tillbaka. Jag blir liksom inte en bättre person av att kolla Insta, FB, läsa bloggar och kolla Aftonbladet. Förut la jag min tid på att utvecklas inom olika områden. Nu känns det lite som att smartphonen gjort att jag stannat i utvecklingen? Förstår ni känslan? 

Tycker det är sjukt sorgligt att se folk på tunnelbanan som inte tittar på varandra utan bara stirrar ner på sina skärmar. 

Om du inte hade haft en smartphone, vad hade du spenderat all den tid du spenderar framför din mobil med att göra? Hade du läst fler böcker? Stickat? Ritat? Umgåtts IRL? Osv....

Har ditt liv påverkats av att ständigt vara uppkopplad? 

XXOO//Björt 

Neej jag har en knappis 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var totalt rookie på smartphones men blev övertalad av en säljare på en stormarknad att köpa en. Eftersom jag planerade att tanka ner en större filmserie på 185 GB så tänkte jag... perfekt... kommer säkert att funka bättre med en smartphone än med några av mina stationära datorer med 8 Mbit ADSL-anslutning. Eller i vart fall var det vad smartphonesäljaren framförde som argument för att jag skulle köpa telefonen, Men inte fan funkade den nedladdningen.  Arg  Så jag gick tillbaka dagen därpå och levde rövare med säljaren och efter att ha slagit min stora högra näve tillräckligt många gånger i disken så tillkallade de säkerhetsvakterna och efter mindre än 10 minuter hade jag fått tillbaka alla mina pengar.

Så aldrig kommer jag någonsin att köpa en smartphone. Har kvar min gamla Nokia telefon med tryckknappar som jag både kan ringa med, SMSa med och fota halvskapliga bilder med. Men internet överlåter jag till mina stationära datorer.

Likaså att tanka ner musik och film. Fixar lätt uppåt 100 GB download/dygn eller uppåt 3 TB i månaden.  Glad

björt: Ditt liv utan smartphone??

UNDERBART  Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äger ingen smartphone, vill ej ha någon


   
SvaraCitera

Jag har en smartphone men jag är inte uppkopplad. Jag vägrar använda internet om jag inte måste så jag använder den som en mobiltelefon. D.v.s ringer, smsar och fotar. Sluta upp med internet på telefonen så ska ni se att ni får era liv tillbaka om ni har problem.


   
SvaraCitera