Aviseringar
Rensa alla

Django Unchained


Åååååh den verkar så stört fet!
Jag fick välja mellan att supa eller att se den. Alkoholsvag som jag är så valde då jag alkoholen! Det slutade bara med fel tunga i fel strupe.
Skulle ha sett filmen istället.

Får nu se den ensam på söndag istället..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Recensioner som gäller filmer av Tarantino och Burton är helt opålitliga. Filmen kan var hur usel som helst men folk kissar ändå vitt bara för att det är dem. [shake]
Men den där ska jag nog se någon gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Jag har hört folk som sagt att den inte är så himla bra ur ett rasismperspektiv. M

Den utspelar sig i en tid där det ju faktiskt var så. Hade sådana filmer innehållit en svart president, hensägande och homosexuellt gifte så hade de ju inte varit historiskt trovärdiga.
Känns ju lite som att gå på en splatterfilm och ba nej nu blir jag arg för jag gillar inte blod


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera

Jag är så taggad på att se den... har inte frågat någon än dock! :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Åååååh den verkar så stört fet!Jag fick välja mellan att supa eller att se den. Alkoholsvag som jag är så valde då jag alkoholen! Det slutade bara med fel tunga i fel strupe. Skulle ha sett filmen istället. Får nu se den ensam på söndag istället..

haha snacka om fel val

Myksa:

Recensioner som gäller filmer av Tarantino och Burton är helt opålitliga. Filmen kan var hur usel som helst men folk kissar ändå vitt bara för att det är dem. Men den där ska jag nog se någon gång.

haha nej du. skilland på Tarantino och Burton. Tarantino gör sällan skit och när folket älskar den så är det viktigare. recesioner är överskattade. de älskar Burton men folket gör det inte. den mannen har ju inte gjort en bra på film på evighter, samma går för Depp

Nachac:

ng

haha vilken kung. han var så söt i filmen [love]

Violine:

Jag är så taggad på att se den... har inte frågat någon än dock! :O

jag kan hänga med [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, vill se denna. Måste ragga upp någon som vill gå och titta med mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Den utspelar sig i en tid där det ju faktiskt var så. Hade sådana filmer innehållit en svart president, hensägande och homosexuellt gifte så hade de ju inte varit historiskt trovärdiga.

Alltså Taratino siktar ju sällan på historisk korrekthet heller, snarare tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Filmen kan var hur usel som helst men folk kissar ändå vitt bara för att det är dem. [shake]

Burtons senaste två filmer har ju blivit sågade av både publik och kritiker.


   
SvaraCitera
Gilda

Har inte sett den än men originalet med Franco Nero är riktigt skön.

Grym låt i originalet med! Hoppas att Tarantino (som alltid anbringar musik från hans egna inspirationer) återanvänt huvudtemat i sin Django Unchained.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

ååååååååååååååååååååå så fantastisk den var!!

patrick bateman:

det är bara vissa idioter som klagar för att den är brutal och rå och ond

Patrick, din åsikt är alltid jävligt tydlig, inget sossealternativ för dig det ska vara rejält, det är grymt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har sett några tidigare djangofilmer, rätt bra

Men Tarantino är en plagiaristisk tönt som tar klassisk exploitation osv. och hollywoodifierar det, förstör charmen helt


   
SvaraCitera

Paseo:

Django Reinhardt är riktigt häftig

JAAA!

Och till filmen:

Den var helt okej, jag ger den 3+/5. Är lite besviken på Tarantino att han bara glider på en räkmacka med sin säregna stil, det känns lite uttjatat och o-progressivt.

Dock var Jamie Foxxs insats förvånansvärt bra och Christoph Walz briljerar som vanligt när det kommer till att agera tysk![smile]


   
SvaraCitera

isola:

Den utspelar sig i en tid där det ju faktiskt var så. Hade sådana filmer innehållit en svart president, hensägande och homosexuellt gifte så hade de ju inte varit historiskt trovärdiga.
Känns ju lite som att gå på en splatterfilm och ba nej nu blir jag arg för jag gillar inte blod

Ja men det är ju klart att den porträtterar vad den porträtterar historiskt. Däremot kan den porträttera den autentiska historien på olika vis och lägga olika värden i olika saker. Man vinkla en porträttering mycket när man gör film, det finns många olika redskap. [crazy]

Men jag har som jag skrev tidigare inte sett filmen så jag har ingen aning om vad jag personligen tycker om den. Det är vad jag hört folk, andra personer än jag, tycka. *förtydling*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaaa, den är asbra!


   
SvaraCitera