Aviseringar
Rensa alla

Djupt förälskad och lider av social fobi? Vad ska jag ta mig till?


Ämnesstartare

Innan ni postar:

Kön: Kille
Ålder: 16

Vi har gått i samma klass i 3 år. Det var inte före tredje året (nian) som jag började intressera mig för henne.

Vi känner inte varandra så väl, vi snackade inte så mycket med varandra förutom på msn (om någon kompis bjöd in mig på gruppkonversation). Som sagt lider jag av social fobi, värst är det såklart nära personer jag känner mig attraktion till.

Nu har jag precis slutat nian och vi kommer förmodligen inte träffa varandra före Gymnasiet.

Har hennes msn-adress och facebook.

Är det för sent att göra nånting åt detta?

Hur fan tar jag kontakt (oerfaren)?


   
Citera

Fråga om hon ska med på bio/fika lr nått.. Det är den chansen du har..


   
SvaraCitera

[sad][love] önskar tt jag hade svar


   
SvaraCitera

kan säga att jag känner igen mig, är i en liknande situation nu, men jag e nog lite mer social än dig jag smsar och chattar med honom 24/7 och vi känner varandra väldigt väl. vi har gått i samma klass i 10 år. men jag kmr nog inte träffa honom så mkt mer mer 🙁 börja bara chatta med henne på eget intiativ både på fb och msn, så lär ni känna varandra bättre och ksk blir hon intresserad av dig oxå 🙂 lycka till


   
SvaraCitera

cuzIcan:

börja bara chatta med henne på eget intiativ både på fb och msn, så lär ni känna varandra bättre

Och sen när ni är mer bekväma i varandras virtuella sällskap är det kanske lättare att fråga om hon har lust att hitta på något irl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Fråga om hon ska med på bio/fika lr nått.. Det är den chansen du har..

cuzIcan:

börja bara chatta med henne på eget intiativ både på fb och msn, så lär ni känna varandra bättre och ksk blir hon intresserad av dig oxå 🙂 lycka till

Om jag ändå inte vore så jävla blyg... Ibland hatar jag verkligen mig själv [tired]


   
SvaraCitera

Är i typ samma sits som du, det gör ont [sad]


   
SvaraCitera

Skriv till henne, sedan har du det överstökat. Antingen gillar hon dig eller inte. Tänk inte så mycket på vad du gör, gör det bra. Ju mer du vågar, desto mer vinner du.
Om ni inte börjar på samma gymnasium så behöver du inte vara orolig över att stöta på henne i skolan.


   
SvaraCitera

stekspade:

Ibland hatar jag verkligen mig själv

gör inte det [sad]

Men du kan ju alltid försöka förtränga att du e blyg. När jag gick på mellanstadiet var jag väääldigt blyg, jag pratade aldrig med nån och höll mig mest för mig själv och mina kompisar. men när jag började sjuan tänkte jag att det skulle va roligare att va lite social, så jag bara blev det för att jag hade bestämt mig för det. det e bara att göra samma sak så går det skit bra [y]

Du kan ju alltid börja med att "träna" på att vara lite mindre blyg på såna du känner dig bekväm med, men som du ksk inte känner så bra [bigcheers]


   
SvaraCitera

Försök lura hem henne till dig och lås sen in henne i källaren, då kan du göra vad du vill med henne, du behöver inte ens prata med henne[smile]


   
SvaraCitera

Jobbigt läge!
Fortsätt jobba på din sociala fobi. Kanske med hjälp av kurator eller liknande, om du inte redan gör det? Fortsätt också ta de chanser du får att prata med henne. Så snart du törs tycker jag också att du borde försöka träffa henne irl. Försök tänka att även om det är jättejobbigt nu, att ta kontakt och initiativ, är det ändå värt det om det visar sig att hon har känslor för dig också! Friskt vågat hälften vunnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kanske låter helt retarderat i era öron, men jag känner mig mer osäker på msn än irl. Oftast blir det bara:
hej
görs
pinsam tystnad...


   
SvaraCitera

stekspade:

Det kanske låter helt retarderat i era öron, men jag känner mig mer osäker på msn än irl. Oftast blir det bara:
hej
görs
pinsam tystnad...

Har ni något gemensamt så kan du ju börja prata om det. Kanske någon bra artist ni båda gillar, någon sport, kändis, tv-serie eller liknande.. Om ni inte har något ni båda gillar så kanske det finns något ni ogillar? Det fungerar också.


   
SvaraCitera