Aviseringar
Rensa alla

Djur är inte mat!!!


Ämnesstartare

http://www.youtube.com/results?search_query=kosher+slaugheter

Om ni kollar på hur man behandlar djuren värden över så förstår jag inte hur en enda människa kan med att äta djur.
Även fast videorna på youtube handlar om slakt i USA så är det djur och om vi fortsätter äta djur i den utsträckning vi gör i Sverige så påverkar det länder runt om i värden.
Jag som vegetarian (äter endast en liten del mjölkprodukter) skulle aldrig ta på mig en konstgjort pälsmössa eller liknande eftersom det sänder ut signalen att päls är okej att använda samma sak är det med kött om vi äter kött sänds en signal ut att det är okej. det är det inte.

Vad är det som har gjort oss människor så onda att vi inte ens ser vad vi gör mot djuren? dagligen offrar dom sig,motvilligt, för att ni ska äta dom.
Ta AVSTÅND till detta djurplågeri och bli vegetarian/vegan! Jag tycker personligen inte att man får kalla sig djurvän om man äter djur. Det går inte ihop.

Och kom inte och säg att, -jag vet inte hur jag skulle kunna klara mig utan kött eller det smakar så gott. Det håller inte i dagens läge, det finns många bra alternativ till kött både smak,protein och fett mässigt.

Tänk att varje gång du äter en kött rätt bidrar du till att mord får ske fritt runt om i värden utan någon som hellst rättvisa

/dom är som vi..

http://www.youtube.com/results?search_query=slaughter+farming

ÄNDRAT 2008-02-03 10:13
Eftersom jag fått klagomål på att den texten ovanför är otrevlig, vilket jag faktiskt håller med om men jag får skylla på att jag var ung och dum, så kommer här andra anledningar till varför man ska betänka möjligheten att bli vegetarian:
Endast 10 procent av de kalorier och det protein som vi utfodrar djuren med kommer tillbaka som köttprotein. 90 procent försvinner alltså på vägen! Det är ett otroligt slöseri med jordens resurser. Miljontals människor över hela världen svälter, allt för att några få rika landägare slösar bort land, säd och vatten. Det finns mer än tillräckligt med naturtillgångar för att kunna tillgodose jordens befolkning. Om alla skulle ändra sina matvanor och bli vegetarianer skulle vi många gånger om kunna livnära hela jordens befolkning.
" Jorden har tillräckligt med mat för alla, men inte tillräckligt med plats för allas girighet."
( Mahatma Gandhi )

" Människan är i sanning vilddjurens konung, ty hennes grymhet överträffar deras. Vi lever genom deras död. Vi är begravningsplatser! Men det kommer en tid, då människan skall betrakta dödandet av djur på samma sätt som hon nu betraktar dödandet av människor."
( Leonardo da Vinci )

Jag vill bara väl

pigbehindbars.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Glöm inte att posta i Mobbning och Misshandel också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

^^ visst men jag vill att folk ska tänka och då måste det synas.
alla här verkar vara onda människor. ingen håller med om något av det som står? det är väldigt konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_äLvan:

skulle aldrig ta på mig en konstgjort pälsmössa eller liknande eftersom det sänder ut signalen att päls är okej att använda samma sak är det med kött om vi äter kött sänds en signal ut att det är okej. det är det inte.

Äter du Quorn, för det liknar ju köttfärs? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja jag äter quorn, jag antar att det människor som kom på quorn ville göra en produkt som liknar kött eftersom folk som är är vana vid kött och kanske inte vill testa något som ser ut som bönor? så är det ju rätt lätt att tycka om quorn. även fast bönor är godare än quorn.

och sen är ju quorn svam och om man pressar samman svam kan det nästan bara bli på ett sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_äLvan:

ja jag äter quorn, jag antar att det människor som kom på quorn ville göra en produkt som liknar kött eftersom folk som är är vana vid kött och kanske inte vill testa något som ser ut som bönor?

Fast det är ju helt idiotiskt att man vill att det skall likna kött då det just är kött man vill undvika?

Finns ju en hel del annat än bara Quornfärs - soyakorvar, soyaköttbullar osv - att bära fejkpäls är ju egentligen inte värre, men det är satans fult. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_äLvan:

^^ visst men jag vill att folk ska tänka och då måste det synas.
alla här verkar vara onda människor. ingen håller med om något av det som står? det är väldigt konstigt.

Du är den typen av vegiterian som jag verkligen AVSKYR och som jag anser är ett riktigt avskum.

För det första, sluta posta två trådar om precis samma sak. Vi ser ändå.

För det andra så stämmer knappt något av vad du sagt.

För det tredje så finns det alternativ man kan välja som är bra för djuren och ändå inte vara vegiterian.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Relativt Majs:

För det tredje så finns det alternativ man kan välja som är bra för djuren och ändå inte vara vegiterian.

Beror ju på hur man definerar 'bra för djuren' [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Relativt Majs:

För det tredje så finns det alternativ man kan välja som är bra för djuren och ändå inte vara vegiterian.

VAD VET DU OM VAD SOM ÄR BRA FÖR DJUREN! ? du kan ju inte ha en aning om vad som pågår inom djuren?! eller du kanske kan läsa deras tankar
och förresten du är den typ av människa jag tycker är värst, du tror att du är så jävla bra för att du äter ekologiskt och skyddar dig med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dluffscastle:

definerar 'bra för djuren'

tack:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo asså ,detta jevla djurplågeri som pågår är ju hemskt [cry] det enda som är okej kanske när djuren blir gamla o sjuka :X då kan man slakta dom maybe men att plåga dom som endel hemska människor gör nefyfan![no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dluffscastle:

Beror ju på hur man definerar 'bra för djuren' [rolleyes]

Ja, väldigt sant eftersom djuren fortfarande slaktas till slut.

_äLvan:

VAD VET DU OM VAD SOM ÄR BRA FÖR DJUREN! ?

Du är verkligen helt sjuk i huvudet. Om jag skulle säga att t.ex. färsk mat och leva i harmoni är bra så är det rent idiotiskt om du säger "VAD VET DU!?!?!????? [mad][mad][mad]". Nu är det inte precis det jag sade, men det var ett exempel.

_äLvan:

du är den typ av människa jag tycker är värst, du tror att du är så jävla bra för att du äter ekologiskt och skyddar dig med det.

Själv anser jag bara att det är positivt att jag äter ekologiskt just eftersom det är det mest naturliga. Varför skulle jag inte skydda mig med det när jag kan det? Jag tycker att jag är bättre som äter ekologiskt än att inte äta ekologiskt, men jag skulle aldrig tvinga någon annan att äta ekologiskt för att jag tycker det är bättre.

Om du inte tycker att det är bra att äta ekologiskt så får du ge mig argument och jag ett eller fler motargument. Det är så det funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att äta kött är okej, människan är en allätare och ingenting säger emot att människan får äta kött. Hur man däremot behandlar djuren är en moralisk fråga och där kan jag hålla med om att det inte är okej. Dessutom klarar människan sig utan kött mycket bra. MEN, djur är mat för oss, men det betyder inte att respekten över vad man ger och vad man tar inte ska finnas där, för det ska den så klart. Gräsätare äts av allätare och köttätare, så är näringskedjan uppbyggd.

_äLvan:

Jag tycker personligen inte att man får kalla sig djurvän om man äter djur.

Man kan lugnt vara en djurvän och fortfarande äta kött, det där är bara svammel. Ifall respekten finns där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstår mig dessutom inte på vegetarianer som kör med den här stilen. Koncentrera er istället på hur bra det är för miljön att vara vegetarian, att välja rätt kött, att MINSKA på köttet eftersom vi i västvärlden redan äter alldeles för mycket kött osv. Detta kanske möjligtvis kan få människor att vilja bli vegetarianer. Skulle aldrig falla mig in att säga emot att det är bra att äta vegetariskt, men däremot att alla köttätare är typ hitler... det är dumt serru!


   
SvaraCitera

jag avskyr veganer/vegetariener/laktoveganer och allt vafan det nu heter, vi är rovdjur och skall äta djur. Såklart skall man inte behandla djuren illa bara för det.

Jag tänker aldrig sluta äta kött.


   
SvaraCitera