Aviseringar
Rensa alla

Djur är inte mat!!!


Ämnesstartare

nazeeroth:

vi är rovdjur

Nej, det är vi inte. Idiot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_äLvan:

Jag tycker personligen inte att man får kalla sig djurvän om man äter djur.

ja e djurvän ja äter djur människan ÄR köttätare o har alltid varit de ska man hård dra allt så e de mer onaturligt för människan att äta grönt så att säga än kött

men som de sagts tidigare så är de ju inte ok att plåga djuren o göra pälsar av djur e ju onödigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MoPar Man:

människan ÄR köttätare

Men nej, vi är varken rovdjur eller köttätare, vi är allätare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så fattar alla nu att vi är varken rovdjur eller köttätare, vi är allätare som herr nasse här på bilden. ALLÄTARE. Det har jag nog lärt mig från schlook

nasse.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stjärtsexmannen:

att MINSKA på köttet eftersom vi i västvärlden redan äter alldeles för mycket kött osv.

Väldigt sant.

stjärtsexmannen:

däremot att alla köttätare är typ hitler... det är dumt serru!

Tack! Äntligen någon som reagerar på det.

Du är väldigt vettig måste jag säga och vegiterianer som jag har mest respekt för är dom som är "Jag äter vegetariskt för att jag vill det, sen om du vill det är upp till dig och om du vill veta mer om det så kan jag hjälpa" typen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_äLvan:

Djur är inte mat

Jo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Relativt Majs:

alla köttätare är typ hitler...

Var inte Hitler Vegetarian/vegan? bara så där off-topic....


   
SvaraCitera

Vad försöker ni ickeköttätande bevisa? Att djuren skall sluta dö för att bli föda? Tror ni verkligen det kommer funka? Ni beger er in på ett omöjligt projekt.
Jag är trött på alla jobbiga vegetariener/veganer osv. Vi har alltid ätit kött.
Nej.. Detta har gått för långt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Relativt Majs:

Du är väldigt vettig måste jag säga och vegiterianer som jag har mest respekt för är dom som är "Jag äter vegetariskt för att jag vill det, sen om du vill det är upp till dig och om du vill veta mer om det så kan jag hjälpa" typen.

Precis 🙂 Jag har varit helvegetarian men nuförtiden undviker jag rött kött, äter isf vilt, då det är rött kött som är den största miljöboven. Ifall jag äter fisk så har jag koll på vad man helst ska undvika och fågel, som kyckling, är det kött som är ett av de bästa för miljön (tvärr är kycklingindustrierna en av de värsta dock). Skulle gärna vara helveggis men är aningen för lat för att orka engagera mig så mycket i vad jag äter, tyvärr. Men jag har aldrig hållt på och prackat på andra att dem ska bli vegetarianer, däremot hållt diskussionen att alla kan minska på köttätandet för att det skulle göra massor för miljön. Man måste inte äta kött varje dag osv, man får tillräckligt med protein ändå och om man är någorlunda påläst så kan man fixa helt vegansk mat med fullständigt protein utan problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazeeroth:

dra åt helvete veganhora

Och det sägs att man blir smart av kött. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Powerman:

Var inte Hitler Vegetarian/vegan? bara så där off-topic....

jo, det var han, iaf säger folk det. Syftade mest på att vi som äter kött skulle vara typ som hitler mot judarna, men det fattade du ;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stjärtsexmannen:

men det fattade du ;D

jaj 😛 det jag sa var helt off-topic på tal om hitler[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazeeroth:

dra åt helvete veganhora

Du måste ju vara dum i huvudet [rolleyes]


   
SvaraCitera

stjärtsexmannen:

man får tillräckligt med protein ändå och om man är någorlunda påläst så kan man fixa helt vegansk mat med fullständigt protein utan problem.

Du beter dig som om du är en professor i dietik. Kan slåvad om att du inte ens läst kursen. Du kan inte ett skit skall du veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vafan, varför kan dom inte döda dem snabbt och enkelt?[confused]


   
SvaraCitera