Aviseringar
Rensa alla

Djurens rätt vs mjölkbönder


Ämnesstartare

Så nu har jag hittat en ny artikel från djurens rätt, håller ni med eller inte? Själv tycker jag att folket på djurens rätt är ett gäng med rövhattar som förstör för landsbyggden.Djurens rätt


   
Citera

självklart är det helt absurt och totalt oacceptabelt att oatly blev fällda. däremot gör inte djurrättsaktivister så mycket nytta när de associerar en miljömässigt nödvändig dietförändring med flummig abstrakt moral som inte är föremål för rationellt övertygande.


   
SvaraCitera

Mjölkarna fick rätt i sak och Oatly ökade sin försäljning markant. Slutet gott, allting gott.


   
SvaraCitera

Människan ska inte ens dricka komjölk. Vi har gjort att kor dör om de inte mjölkas som kor...


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Människan ska inte ens dricka komjölk. Vi har gjort det att kor dör om de inte mjölkas som kor...

Ska vi göra en lista på allt människan inte borde göra, men gör ändå?


   
SvaraCitera

Punda:

Ska vi göra en lista på allt människan inte borde göra, men gör ändå?

De behöver inte förbruka 20 fat olja per person som i västvärlden. Tumme upp


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

De behöver inte förbruka 20 fat olja per person som i västvärlden. Tumme upp

Eller äta tigerkakor


   
SvaraCitera

Punda:
Mjölkarna fick rätt i sak och Oatly ökade sin försäljning markat. Slutet gott, allting gott.

jo det gjorde ju ingen "skada" (på ockerföretaget oatly) men vafan är det för rättsapparat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

De behöver inte förbruka 20 fat olja per person som i västvärlden. Tumme upp

De behöver inte skapa läkemedel
De behöver inte skapa bilar eller sånt
De behöver inte skapa nät, dator och sån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uttalandet från Oatley var: Like milk but for humans


   
SvaraCitera

Jötunheimer:

De behöver inte skapa läkemedel
De behöver inte skapa bilar eller sånt
De behöver inte skapa nät, dator och sån

15 fat står för bensin skulle jag gissa på men du har rätt i läkemedel och det. Skrev jag att vi skulle skita i all olja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

15 fat står för bensin skulle jag gissa på men du har rätt i läkemedel och det. Skrev jag att vi skulle skita i all olja?

Nej men det vet jag att du inte mena heller. Btw fuck bensin Diesel Allt the way


   
SvaraCitera

thl*kt N.:

jo det gjorde ju ingen "skada" (på ockerföretaget oatly) men vafan är det för rättsapparat

Får erkänna att det hela låter rätt bisarrt. Men har ej följt tvisten annat än en artikel här och där. Så har därför inte mycket mer att komma med.


   
SvaraCitera

Punda:

Får erkänna att det hela låter rätt bisarrt. Men har ej följt tvisten annat än en artikel här och där. Så har därför inte mycket mer att komma med.

nä det var ingen diss, blaev lite avis på din kvickhet bara så var tvungen att hitta nån invändning


   
SvaraCitera

Jötunheimer:

De behöver inte skapa läkemedel
De behöver inte skapa bilar eller sånt
De behöver inte skapa nät, dator och sån

Ja, fast nu är ju inte bilar och datorer levande individer .. 


   
SvaraCitera