Aviseringar
Rensa alla

Djurplågeri - igen


Ämnesstartare

http://www.kvp.se/nyheter/1.1344275/22-aring-lamnade-sina-hundar-att-do

Man blir ju bedrövad. Vad är det för människa som gör så här? Hur kan man vara så likgiltig inför två liv? Varje gång jag läser om någonting liknande så tappar jag lite mer av mitt förtroende för människan. Självklart blir jag upprörd när jag läser om misshandel, mord och våldtäkter också, men när jag läser om djurplågeri så blir det på något sett (konstigt nog) mer påtagligt hur kalla vissa människor kan vara. Kanske beror det på att man distansierar sig så mycket från människoplågeri, för att man inte orkar med att ta in allt elende? Jag vet inte. Vad tror ni?


   
Citera

Helt groteskt, hur kan man göra så?


   
SvaraCitera

[party]


   
SvaraCitera

Fy fan [cry]


   
SvaraCitera

[sad] stackars vovvar.


   
SvaraCitera

misfits:

Varje gång jag läser om någonting liknande så tappar jag lite mer av mitt förtroende för människan.

Det är inte bara människor som begår djurplågeri! Jag bevittnade djurplågeri idag faktiskt, det var en stor katt som torterade en skata till döds i vår trädgård. [sad] Det var otäckt, för det var typ bara en liten fågelunge, den hade stora små runda svarta ögon, och pep förtvivlat när katten rev den blodig och typ försökte bita av vingarna på den. Låg fjädrar utspridda överallt efteråt. [sad] Det du..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sjukt

:

Intill vattenskålarna stod oöppnade fodersäckar, som de små hundarna inte hade varit starka nog att få upp.

lät lite sött


   
SvaraCitera

mICHE:

lät lite sött

Det gjorde ont i hjärtat när jag läste det [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Det är inte bara människor som begår djurplågeri! Jag bevittnade djurplågeri idag faktiskt, det var en stor katt som torterade en skata till döds i vår trädgård.

Jo, så sant, men de är ju inte medvetna om liv och lidande på samma sätt som en fullt medveten människa är :/


   
SvaraCitera

misfits:

Jo, så sant, men de är ju inte medvetna om liv och lidande på samma sätt som en fullt medveten människa är :/

Ne, de är ju som den där kvinnan med hundarna allihopa. 🙁


   
SvaraCitera

Fyfan. Jävla idioter.
[sad]


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Ne, de är ju som den där kvinnan med hundarna allihopa. 🙁

Eller nej föresten, om en katt-mamma hade sina ungar, eller fått för sig att dom skulle ta hand om något som om det vore en av deras ungar så skulle hon ju se till att dom fick mat och sånnt! :/


   
SvaraCitera

She did it for teh lulz.


   
SvaraCitera

Åh vad jag hatar att läsa sånt där. Vilken djävulsk människa.

Det borde finnas krav på att ens få skaffa djur!


   
SvaraCitera

Jag fattar inte varför det är så låga straff djurplågeri jag menar böter för något sånt här eller några månaders fängelse?? det är två liv vi snackar om..


   
SvaraCitera