Aviseringar
Rensa alla

Djurplågeri ?


Ämnesstartare

Jag kände en person som misskötte sina djur ganska mycket och denna person hade och så äckligt, smutsigt och illaluktande hem så man stod knappt ut. Jag försökte först att hjälpa personen att bättra sig och städa upp skiten, men det gick inte så bra.. så tillslut kontaktade jag länsstyrelsen och dem gjorde ett besök hos personen, men dom de tittade på djuren och sa att det såg bra ut och gick!
Personen har en hund som hade bölder över hela kroppen som väldigt ofta var öppna sår. Och hunden blev borstad 1-2 gånger om året, om en det. (långhårig hund) De skall borstas minst 1 gång i veckan.
Personen hade katter med som inte går ihop med hunden, så katterna fick det ganska jobbigt.
Personen hade fler djur men hunden skötte personen värst.

Vad finns det att göra nu? [shake]

[ursäkta särskrivningen] [cute]


   
Citera

Mm. Så såg typ min katt ut. Planerade att dränka den för att den aldrig fick avlivas.


   
SvaraCitera

Polisanmäl?[shake]
Ta djuren?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Mm. Så såg typ min katt ut. Planerade att dränka den för att den aldrig fick avlivas.

Aldrig fick avlivas? [chocked]


   
SvaraCitera

Nellie92:

Aldrig fick avlivas? [chocked]

Ett år senare fick han det. Men då hade han redan plågats med bölder, undernäring, tappad päls, tovor etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Polisanmäl?
Ta djuren?

Funderade på det, men det är bara om det är riktigt akut. Och jag hoppades på att dom från länsstyrelsen skulle ta djuren, men det krävdes typ att djuren skulle må extremt dåligt, typ va instängda i veckor och så .__.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Ett år senare fick han det. Men då hade han redan plågats med bölder, undernäring, tappad päls, tovor etc.

Åh. ''/ varför väntade du så länge?


   
SvaraCitera

Nellie92:

Åh. ''/ varför väntade du så länge?

Inte jag. Min mor. Hon hade inte råd.

Nellie92:

men det är bara om det är riktigt akut

Anser att det är akut. Tycker att du borde ge det ett försök i alla fall. Om inte annat skadar det inte att tjata.


   
SvaraCitera

är ju bara att anmäla


   
SvaraCitera

agitation:

Inte jag. Min mor. Hon hade inte råd.

Då ska man inte ha djur, hon borde ha gett stackarn till ett djurhem.

Nellie92:

Funderade på det, men det är bara om det är riktigt akut.

agitation:

det är akut.

Fattar du väl.


   
SvaraCitera

isola:

Då ska man inte ha djur, hon borde ha gett stackarn till ett djurhem.

Hon har sju katter.
Fast än så länge mår de bra och lägenheten är städad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Inte jag. Min mor. Hon hade inte råd.

ah, okej, jag förstår. Bara så synd när dom får lida, för man skulle ju inte gärna själv vilja gå igenom det.

agitation:

Tycker att du borde ge det ett försök i alla fall. Om inte annat skadar det inte att tjata.

Ja, jo. Jag kan nog skriva ett anonymt mail till polisen?


   
SvaraCitera

agitation:

Hon har sju katter.
Fast än så länge mår de bra och lägenheten är städad.

Alltså..
Be henne lämna dem till djurhem.
Själviskt att ha djur man inte kan ta hand om när de blir sjuka.


   
SvaraCitera

Nellie92:

Ja, jo. Jag kan nog skriva ett anonymt mail till polisen?

Tror inte att de är så pass engagerade att de bryr sig om ett brev, fast jag vet inte. Jag har aldrig gjort det.

isola:

Alltså..
Be henne lämna dem till djurhem.

Enklare sagt än gjort. Hon älskar dem, hennes fru älskar dem, jag älskar dem. Det är inte så enkelt att ge bort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Tror inte att de är så pass engagerade att de bryr sig om ett brev, fast jag vet inte. Jag har aldrig gjort det.

Jag anmälde en kille där en gång.. men inte mycket till hjälp.
Värt att testa iallafall [smile]


   
SvaraCitera