Aviseringar
Rensa alla

Djurplågeri ?


agitation:

Enklare sagt än gjort. Hon älskar dem, hennes fru älskar dem, jag älskar dem. Det är inte så enkelt att ge bort.

Förstår det, men älskar man dem så vill man inte se dem lida sen.
Jag älskar min katt över allt annat, men utan min pappas ekonomiska hjälp med henne så skulle jag absolut lämna henne tillbaka till djurhemmet jag adopterade henne på, just pga att jag älskar henne så mkt.
Kostar ju som fan med veterinär.
Samlare brukar ju skaffa sig ett ohållbart antal djur efter ett tag.


   
SvaraCitera

Man kan inte missköta djur.


   
SvaraCitera

Nellie92:

Värt att testa iallafall

Nej, ring åtminstone.


   
SvaraCitera

isola:

Samlare brukar ju skaffa sig ett ohållbart antal djur efter ett tag.

Yes, I know. Det började med en, liksom.
Fast det blev åtta katter sen eftersom en blev gravid. Att de inte gav bort dem medan de var små.


   
SvaraCitera

agitation:

Att de inte gav bort dem medan de var små.

Djurhem kastrerar katter gratis, mot att de får ngn katt.


   
SvaraCitera

isola:

Djurhem kastrerar katter gratis, mot att de får ngn katt.

[tard]
coolt. Ska framföra det. De har nog två honom kvar eftersom de är dyrast.


   
SvaraCitera

agitation:

coolt. Ska framföra det. De har nog två honom kvar eftersom de är dyrast.

Det katthemmet i Vaxholm är jättebra, adopterade min därifrån.
Fast det i Åkeshov verkar också väldigt bra, var där och klappade djur med en kompis unge på Öppet hus-dagen i somras.


   
SvaraCitera

Jag blev pälsdjus alergiker så jag försökte lämna min katt till ett katthen utan större framgång för den ska var kastrerad och den ska vara vacinerad och det kosade 1000 kronor att lämna in sin katt efter som hon var en tankatt men jag lyckades hitta ett nytt hem åt henne.
För övrigt så har jag en jobbar kompis som håller sin hund vid liv och hon är 15 år och helt slut i kroppen men har avlivar henne inte för han tycker det är för dyrt


   
SvaraCitera

Novan:

För övrigt så har jag en jobbar kompis som håller sin hund vid liv och hon är 15 år och helt slut i kroppen men har avlivar henne inte för han tycker det är för dyrt

[confused] bara att lämna av vid ett djurhem

Novan:

Jag blev pälsdjus alergiker så jag försökte lämna min katt till ett katthen utan större framgång för den ska var kastrerad och den ska vara vacinerad och det kosade 1000 kronor att lämna in sin katt efter som hon var en tankatt

Vilken kommun bor du i?
har aldrig hört talas om att det skulle vara så.

För övrigt så tycker jag att det är helt skäligt att be om en donation av någon som dessutom har jobb och inte är en hemlös pundare som sitter med sin hund i något gatuhörn.
Blir så jävla lack på folk som du, som inte ens vill lägga ut 1000kr på din katt så att den kan få det bra.¨
Den har inte bett att få bo hos dig, ta ditt ansvar.
Hade du inte blivit allergisk och katten blivit sjuk, hur hade du tänkt att betala det då?
Har man inte råd så ska man inte ha djur.

PS. Lär dig stava.


   
SvaraCitera

Vilken kommun bor du i?
har aldrig hört talas om att det skulle vara så.

För övrigt så tycker jag att det är helt skäligt att be om en donation av någon som dessutom har jobb och inte är en hemlös pundare som sitter med sin hund i något gatuhörn.
Blir så jävla lack på folk som du, som inte ens vill lägga ut 1000kr på din katt så att den kan få det bra.¨
Den har inte bett att få bo hos dig, ta ditt ansvar.
Hade du inte blivit allergisk och katten blivit sjuk, hur hade du tänkt att betala det då?
Har man inte råd så ska man inte ha djur.

PS. Lär dig stava.

Jag bor i värmdö kommun.

Jag fixade ju ett nytt hem åt katten så hon fick det bra.

Jag hade en just blivit av med mitt jobb när jag blev tvungen att göra mig av med katten så jag hade inte råd att läggga ut 1000 kronor just då.

Hade katten blivit sjuk så hade jag försökt att låna pengar av nån..

Jag är dyslektiker så jag har inte lätt att stava rätt


   
SvaraCitera