Aviseringar
Rensa alla

Djursex, varför???


Ämnesstartare

I Sverige är det inte olagligt att ha sex med djur. Men rent moraliskt, är det verkligen okej? varför har folk sex med djur?


   
Citera
mynona

Jag tror att det nyligen förbjöds. Och det förbjöds enbart av rent moraliska skäl, eftersom det redan fanns en lag mot djurplågeri. 


   
SvaraCitera

mynona: Jag tror att det nyligen förbjöds. Och det förbjöds enbart av rent moraliska skäl, eftersom det redan fanns en lag mot djurplågeri.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/sex-med-djur-forbjuds/

Det är bara ett förslag en så länge och går det igenom kommer lagen träda i kraft januari 2014.


   
SvaraCitera
mynona

My dreams are her:

http://www.sydsvenskan.se/sverige/sex-med-djur-forbjuds/

Tack för klargörandet. Man kan tycka att det är en ren moraliskt markering med tanke på att djursex som skadar djuret redan är förbjudet i lagen om djurplågeri


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: varför har folk sex med djur?

de kanske tkr om naturliga brudar :sssss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venne, ensamma bönder blir väl ensamma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

de kanske tkr om naturliga brudar :sssss

Varför har mellanösten folk sex med åsnor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Varför har mellanösten folk sex med åsnor?

är du seriös nu eller? :Sssssss s 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför har du taggar med sexism?


   
SvaraCitera

mrman:

Varför har mellanösten folk sex med åsnor?

för att de täcker över kvinnorna no shit tänkt lite logiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Man kan tycka att det är en ren moraliskt markering med tanke på att djursex som skadar djuret redan är förbjudet i lagen om djurplågeri

Det är precis min tanke. Så länge djuret inte skadas fysiskt eller psykiskt så ser jag egentligen inget "fel" med djursex som sådant. Finns ju precis som du säger redan lagar mot djurplågeri. 

Sen kanske man kan diskutera hur vida det är smakfullt eller inte, men det är egentligen ganska irrelevant. Finns många konstiga saker man kan göra sexuellt som är minst lika konstiga och som inte är olagliga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

är du seriös nu eller? :Sssssss s 

ja.


   
SvaraCitera
mynona

Buddah:

Det är precis min tanke. Så länge djuret inte skadas fysiskt eller psykiskt så ser jag egentligen inget "fel" med djursex som sådant. Finns ju precis som du säger redan lagar mot djurplågeri. 

Sen kanske man kan diskutera hur vida det är smakfullt eller inte, men det är egentligen ganska irrelevant. Finns många konstiga saker man kan göra sexuellt som är minst lika konstiga och som inte är olagliga. 

Ja Jag har hört just det argumentet förut och det är ett bra debattargument. Invändningarna är emotionella. Men när det gäller ett ämne med så starkt tabu är det svårt att diskutera exakt varför det är fel om det handlar om djursex som inte skadar djuret: det är ett starkt tabuämne och de flesta tenderar att diskutera med känslorna i sådana fall. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

ja.

då är du helt dum i huvudet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

då är du helt dum i huvudet

självklart Blink


   
SvaraCitera