Aviseringar
Rensa alla

DN: Segregationen har ökat i Sv de senaste 20 åren


Ämnesstartare

Vad tycker ni om det? Varför har det blivit så? Hur kan man göra för att motarbeta det?

Segregationen har ökat i Sverige de senaste 20 åren, visar DN:s granskning.


   
Citera
Ämnesstartare

Kanske för att Sverige har världens idiotiska invandrings och integrationspolitik?


   
SvaraCitera

Kort sagt, många invandrare i kombination med dålig integrationspolitik. Så antingen minska invandringen (enkel lösningen men kanske inte optimalt) eller förbättra integrationspolitiken (mycket svårare, men ger bättre resultat).


   
SvaraCitera

Tråkigt att det ska vara såhär och staten gör inget.

Just därför ska jag starta ett eget parti och ta mig ann dessa problem! Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Kort sagt, många invandrare i kombination med dålig integrationspolitik. Så antingen minska invandringen (enkel lösningen men kanske inte optimalt) eller förbättra integrationspolitiken (mycket svårare, men ger bättre resultat).

Om man stoppa invandringen i något år och la pengarna till de invandrare som är här hade vi kunnat fortsätta vara en "humanitär stormakt", det är i alla fall min åsikt... Glad 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk: förbättra integrationspolitiken (mycket svårare, men ger bättre resultat).

Inte bara svårare, mycket dyrare också.

trevlig-snubbe: Just därför ska jag starta ett eget parti och ta mig ann dessa problem! Cool

Gör så, jag lovar att rösta på dig! Tumme upp


   
SvaraCitera

Razor:

Gör så, jag lovar att rösta på dig! Tumme upp

Taaack! Cool Men rösta på mitt parti för att du sympatiserar med det och om det nu är något fel/dumt så säg till! Glad Säg gärna till om jag borde tillägga något också. Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: Taaack! Cool Men rösta på mitt parti för att du sympatiserar med det och om det nu är något fel/dumt så säg till! Glad Säg gärna till om jag borde tillägga något också. Party

Jag tycker att vi har lika tankar i mycket så ditt parti skulle passa mina syften bra.
Vad skulle det heta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

Om man stoppa invandringen i något år och la pengarna till de invandrare som är här hade vi kunnat fortsätta vara en "humanitär stormakt", det är i alla fall min åsikt... Glad 

Och var ska vi placera alla flyktingar vi nekar asyl?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bitterfnitter:

Och var ska vi placera alla flyktingar vi nekar asyl?

Jag tycker att de andra länderna i Europa också ska ta lite ansvar och inte bara några få och sen kan vi inte ta in 100,000k+ varje år för att det blir för mycket och vi kan inte ta hand om dem tillräckligt bra och kom inte med något argument om att det går jättebra för svensk integration.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte satt mig in helt i den men det där är vad som gör att man ändå läser DN, ibland gör de verkligen gedigna och väl tilltagna journalistiska projekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

Jag tycker att de andra länderna i Europa också ska ta lite ansvar och inte bara några få och sen kan vi inte ta in 100,000k+ varje år för att det blir för mycket och vi kan inte ta hand om dem tillräckligt bra och kom inte med något argument om att det går jättebra för svensk integration.

Självklart ska andra länder ta ansvar, men ska vi vara omänskliga och dåliga för att andra är det? Om vi säger att inget europeiskt land vill ta emot en flykting och hn senare kommer till Sverige - var hamnar flyktingen om vi säger nej tycker/tror du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bitterfnitter:

Självklart ska andra länder ta ansvar, men ska vi vara omänskliga och dåliga för att andra är det? Om vi säger att inget europeiskt land vill ta emot en flykting och hn senare kommer till Sverige - var hamnar flyktingen om vi säger nej tycker/tror du?

Om man har gått igenom alla länder i Europa har nog kriget redan slutat... -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Vad tycker ni om det? 

Oerhört oroväckande då det i kölvattnet av segregationen skapas enorma kostsamma samhällsproblem.

Razor: Varför har det blivit så?

Eftersom det är fullständigt omöjligt att integrera in över en miljon människor i ett samhälle på 20 år. 

Razor: Hur kan man göra för att motarbeta det?

Innan man ens börjar tala om integrationslösningar måste det överfulla glaset sluta fyllas på ytterligare. Kraftigt minskad invandring är prio ett.


   
SvaraCitera

NiklasW: Oerhört oroväckande då det i kölvattnet av segregationen skapas enorma kostsamma samhällsproblem.

NiklasW: Eftersom det är fullständigt omöjligt att integrera in över en miljon människor i ett samhälle på 20 år.

NiklasW: Innan man ens börjar tala om integrationslösningar måste det överfulla glaset sluta fyllas på ytterligare. Kraftigt minskad invandring är prio ett.

+1 Om våra styrande politiker ändå hade den visdomen.


   
SvaraCitera