Aviseringar
Rensa alla

Död åt World of Warcraft-svenskan


Fail.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plyvert:

Naxx 40 finns inte kvar i spelet dock

Det vet jag. Det är synd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha älskar det språket just för att jag fattar noll

låter så jävla löjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Ja död (Du röstade på detta alternativ)

Ja, det borde vara förbjudet att spela efterbliven bara för att man spelar wow. Det klär dom dock.


   
SvaraCitera

McLuver:

Ja död (Du röstade på detta alternativ)

död åt wow men inte mmorpg svenskan [no-no]


   
SvaraCitera

McLuver:

Nej död (Du röstade på detta alternativ)

Kör själv så......[blush]

McLuver:

shoopade whoopen

Image


   
SvaraCitera

aristoteles:

spela efterbliven

På vilket sätt är man efterbliven för att man använder det språket? Förklara det gärna för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bacarah:

På vilket sätt är man efterbliven för att man använder det språket? Förklara det gärna för mig

För att man blandar in felböjda ord från ett annat språk i sitt modersmål och tycker att det låter helt ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rinkeby-svenskan är värre. [wink]


   
SvaraCitera

aristoteles:

För att man blandar in felböjda ord från ett annat språk i sitt modersmål och tycker att det låter helt ok.

Vem har sagt att man tycker att det låter helt okej? Jag har spelat WoW och jag har använt språket som används och tro mig, jag tyckte väl också att det lät stört egentligen. Grejen är att det blir mycket enklare att använda sig av de här orden om man ska hålla sig kvar vid svenskan samtidigt. Hur tycker du att man bör göra när man kommunicerar i spelen och använder begreppen som finns? Översätta rakt av till svenska?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bacarah:

Vem har sagt att man tycker att det låter helt okej? Jag har spelat WoW och jag har använt språket som används och tro mig, jag tyckte väl också att det lät stört egentligen.

Men jag utgår inte från dig, du är bara en person av flera miljoner.

Bacarah:

Hur tycker du att man bör göra när man kommunicerar i spelen och använder begreppen som finns? Översätta rakt av till svenska?

Att man väljer antingen svenska eller engelska, själv föredrar jag engelska då jag spelar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder det själv alldeles för mycket för att kunna klanka ner på det. Att tanka är ett sjukt användbart uttryck i många alldagliga situationer. Dock ska det tilläggas att jag inte spelat wow en enda sekund.


   
SvaraCitera
Hando

McLuver:

Ja död (Du röstade på detta alternativ)

Om alternativet var död-åt-WoW-språket [blush]


   
SvaraCitera

aristoteles:

Men jag utgår inte från dig, du är bara en person av flera miljoner.

Finns säkert många som tycker att det låter helt okej, men de jag känner som spelar är inne på mitt spår.

aristoteles:

Att man väljer antingen svenska eller engelska, själv föredrar jag engelska då jag spelar.

Ja, där håller jag med dig. Synd att 12-åringarna som spelar inte kan tillräckligt mycket engelska [sad] Så de kommer väl iallafall fortsätta med de där böjningarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bacarah:

Finns säkert många som tycker att det låter helt okej, men de jag känner som spelar är inne på mitt spår.

Men jag precis som resten av universum bryr sig föga om dina vänners åsikter.

Bacarah:

Ja, där håller jag med dig. Synd att 12-åringarna som spelar inte kan tillräckligt mycket engelska

Inte 17åringarna heller dessvärre.


   
SvaraCitera