Aviseringar
Rensa alla

Döda djur som utsmyckning på ölflaskor?!


Ämnesstartare

Det skottska bryggeriet Brewdog gjorde ett specialöl, "The End of history" med en alkoholhalt på 55%, detta öl har man valt att "förpacka" i uppstoppade djur.

Det finns i 12 "exemplar" som kostar ungefär 5000 norska kronor (vet inte vad det blir i svenska exakt)

Så vad tycker ni om idéen? Är den cool, eller bara jätteäcklig?

Image

inga djur har dödats för ändamålet, man har bara använt djur som blivit påkörda

artikel i norska dagbladet:
http://www.dagbladet.no/a/12705652/


   
Citera
Ämnesetiketter

det enda viktiga är att brewdog gör bra öl


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

coolt (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

coolt (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Så länge djuret inte har lidit, vilket de uppenbarligen inte har om de hade dött av en annan orsak redan innan, så ser jag inte problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

Så länge djuret inte har lidit, vilket de uppenbarligen inte har om de hade dött av en annan orsak redan innan, så ser jag inte problemet.

var väl egentligen inte frågan om ifall det var ett problem eller inte, utan vad folk tyckte om det. man kan ju tycka att det är rätt motbjudande även om inget djur lidit[crazy]


   
SvaraCitera

Lite smått läskigt att hålla i djuret [tard]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

coolt (Du röstade på detta alternativ)

Vill ha.

skitsystem:

det enda viktiga är att brewdog gör bra öl

Sant. Har inte smakat något av deras extremöl (men har både Tokyo och Tokyo* som nog lär drickas snart), men de andra gillar jag.

nellnellnell:

Så länge djuret inte har lidit, vilket de uppenbarligen inte har om de hade dött av en annan orsak redan innan, så ser jag inte problemet.

Finns väl inget som säger att de inte lidit bara för att de dött en "naturlig" död?


   
SvaraCitera

iddqd:

Finns väl inget som säger att de inte lidit bara för att de dött en "naturlig" död?

Nej, men jag menade lidit för det ändamålet.


   
SvaraCitera

Tycker det är rätt förbannat osmakligt.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

coolt (Du röstade på detta alternativ)

Rätt fräsigt.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

usch! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

[tard] vad fan är det med folk som tycker det är coolt? vart fan går deras gräns? skulle vilja köra upp en sån i deras hals och se dem säga coolt[mad]


   
SvaraCitera

föresten har jag jävligt svårt att tro på att dessa djur har dött en naturlig död genom att bli påkörda. (de kanske har blivit påörda men inte på vägarna på vanligt sätt, möjligen av företaget på ett "fräscht" sätt) små djur som dessa blir söndertrasade och blodiga, jag vet då jag brukar lyfta av mycket sånt från vägarna. det skulle knappast gå att använda till något överhuvudtaget om man inte lägger ner massa tid på att sy ihop och tvätta, vilket ändå skulle synas på pälsen. detta är fejk!


   
SvaraCitera
smisk

ASBALLT jö


   
SvaraCitera