Aviseringar
Rensa alla

Döda min fjärilar.


Ämnesstartare

Döda mina fjärilar som förökar sig i magen hela tiden.
Tack.

Är... nervös.

Vad gör ni för att bli lugna? Jag vill vara chill liksom, inte skakig och nästan-stammande. Jag blir nervös utan anledning ibland. [sad]

Har hört att det ska vara bra att vara nervös, att man gör bättre ifrån sig. Kan knappast stämma. Har aldrig gjort bra ifrån mig när jag varit toknervös. Då blir allt bara fel.


   
Citera
Ämnesetiketter

vodka 😀 Elr någon stark annan sprit, asså inte mycket bara lite en kork bara 😉 lugnar ner en lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

vodka 😀 Elr någon stark annan sprit, asså inte mycket bara lite en kork bara 😉 lugnar ner en lite

Om jag hade det så... drack tyvärr upp resten av flaskan i förrgår.
Har iofs en cider, men min mage får damp av det. [sad] Fan, känner att en cigg kanske skulle hjälpt just nu, även fast jag inte röker


   
SvaraCitera

ohfckyou:

min mage får damp av det.

Sammahär.
Ja cigg brukar väl hjälpa(ikke rökare här då så vet inte, men vad jag hört så). Men en bra låt är alltid min lösning, typ en som man kan relatera till och ännu bättre sjunga med i xD då glömmer man bort allt annat och typ lugnar ner sig


   
SvaraCitera

Netherlick:

vodka 😀 Elr någon stark annan sprit, asså inte mycket bara lite en kork bara 😉 lugnar ner en lite

Inte bra [no-no] Om man försöker dämpa ett beteende/en känsla med alkohol leder det ofta i slutändan till alkoholism.

ohfckyou:

Vad gör ni för att bli lugna?

Förr hade jag som någon slags panikångest. Ibland hjälpte det att bara stänga ute allt och föreställa mig att jag satt ovanpå ett berg. Liksom ett skitstort. Allt var stilla. Först såg jag alltihop som ifrån en helikoptervy och sedan zoomades det in så att jag såg mig själv.

Det var lugnande.

En annan gång hjälpte det att tänka på Duck Tales-introt.

Nu är jag dock av med allt det där och behöver inte lugna ner mig längre.

Försök att identifiera vad det är som gör dig nervig, sedan kan du bearbeta det.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

alkoholism.

en kork vodka ibland = alkis?[confused]

Okej de kanske börjar med en kork [rolleyes]


   
SvaraCitera

Netherlick:

en kork vodka ibland = alkis?

Att dricka för att dämpa känslor är ingen bra grej. Det inser du nog själv. Vad gör man om de känslorna blir värre? Och man hela tiden har haft alkoholen som en slags krycka? Sa inte att det per automatik leder till alkoholism, men många blivande alkoholisters förfall börjar på precis det sättet. [no-no]


   
SvaraCitera

Finns ju en simpel lösning: undvik miljöer som gör dig nervös. [wink]


   
SvaraCitera

xsaosinx:

dricka för att dämpa känslor är ingen bra grej

jag vet

jag försökte vara rebell okey! förlåt[cry]

[cheers]


   
SvaraCitera

Mow Skwoz:

Finns ju en simpel lösning: undvik miljöer som gör dig nervös.

Man ska alltid möta sina rädslor [no-no] I alla fall de grundlösa

Netherlick:

jag försökte vara rebell okey! förlåt

[no-no][no-no][no-no]


   
SvaraCitera

xsaosinx:

[no-no][no-no][no-no]

jo jag vet xD Men man får väl vara 4meterlång och 100cm mellan axlarna på internet [cute]


   
SvaraCitera

Netherlick:

Men man får väl vara 4meterlång och 100cm mellan axlarna på internet

Inte mot mig [cool]


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Inte mot mig [cool]

I realize that now [surprised]


   
SvaraCitera

Vad är du nervös inför?

Undvik alkohol, andra droger och liknande, att använda sådant är inte att lösa problemet, utan att rymma ifrån det. Klyschigt, jag vet, men djupa andetag brukar faktiskt hjälpa väldigt mycket. En annan grej som är bra ifall det är ett framträdande du ska göra är att bekanta dig med scenen och kanske dra det du ska göra innan människorna har kommit.

Det är inte riktigt bra att vara nervös, men att du är skakig och en aning snurrig behöver inte bero på det, utan att adrenalinet pumpar (så är det för mig när jag ska sjunga eller liknande) och det är däremot bra för det förbättrar ditt framträdande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

Finns ju en simpel lösning: undvik miljöer som gör dig nervös.

eller tvärtom, undvik inte miljöer och situationer som gör dig nervös.


   
SvaraCitera