Aviseringar
Rensa alla

dödar ni insekter eller släpper ni ut dem


Ämnesstartare

Släpper ut, om det inte är typ... Äckliga kryp i badkaret. Då spolar jag ner dem. Jag det har hänt när jag var i England. UGH!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Släpper ut. De gånger jag dödar insekter är det för att jag reflexmässigt smäller till dem när de flyger nära mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dödar oftast :C om man öppnar fönstret kommer det ju bara in typ 5 nya insekter 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anstränger mig för att släppa ut dem. Men är dem olydiga blir jag illa tvungen att ta till otillåtna metoder. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upplever ni det vara socialt oacceptabelt att döda insekter? om ni har en insekt i ert hem och er kompis trampar på den utan samvetskval, tycker ni den är sadist då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skadedjur dödar jag men spindlar, fjärilar, getingar osv släpper jag ut. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på storleken. Myror och knott brukar jag knäppa iväg mest av reflex. Stora spindlar och insekter brukar jag släppa ut. Mygg dödas on sight.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

upplever ni det vara socialt oacceptabelt att döda insekter? om ni har en insekt i ert hem och er kompis trampar på den utan samvetskval, tycker ni den är sadist då?

Nä. Kanske påpekat att det var onödigt gjort, men bryr mig inte mer än så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hemma dödar jag dem oavkortat. Om det inte är större saker som fjärilar och humlor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Släpper ut allt som inte attackerar mig (myggor ligger med andra ord risigt till).


   
SvaraCitera

Insekter följer aldrig efter mig, eller äter av mig, eller så. Har inte ens varit i den situationen i år. Brukar mest vifta bort dem, bara, om de stör.


   
SvaraCitera

[mad][mad][mad] KILL KILL KILL [mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

Skiljer ert agerande beroende på vilken insekt ni hittar?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag stöter på spindlar brukar jag agera olika beroende av dess storlek. Mindre spindlar låter jag vara. Mellan stora håller jag mig ifrån. Sedan dem större med grova ben kan jag lika så gå ifrån sedan alternativt döda.


   
SvaraCitera
KSENIA

OM DET ÄR FLYGINSEKTER FÖRSÖKER JAG PÅ NÅGOT SÄTT FÅ UT DEM, MEN TYP SPINDLAR......... ASSÅ........... LÅSER IN DOM UNDER 1 BURK ELLER NÅGOT TILL NÅGON ANNAN KOMMER OCH KAN RÄDDA MIG........... ÄCKLIGT

MÅSTE DOCK TILLÄGGA ATT KATTEN OFTAST HINNER FÖRE OCH ÄTER INSEKTEN[mad]


   
SvaraCitera