Aviseringar
Rensa alla

Döden finns inte


Ämnesstartare

Jag tycker att ordet död är korkat, det känns som att det antyder att någonting händer med dig, att en attribut blir tillagd på dig, han dog, låter som att det hände någonting med han, vilket är fel, det händer ingenting med folk som *dör*...

Snarare slutar det hända någonting med dom, en attribut som tidigare fanns slutar existera, cellerna gör inte sitt arbete längre, musklerna slutar att fungera...

Jag säger: Olof slutade fungera...

Låter det bättre än döden?
Eller va säger NII?


   
Citera
Ämnesetiketter

JoElite:

Olof slutade fungera...

Drog någon ut kontakten eller?


   
SvaraCitera

JoElite:

Snarare slutar det hända någonting med dom

Men om det slutar hända någonting så händer ju någonting i form av en förändring.


   
SvaraCitera

Som innan man föddes!


   
SvaraCitera

JoElite:

Olof slutade fungera.

FU


   
SvaraCitera

JoElite:

Jag säger: Olof slutade fungera...

Olof sluta leva?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Drog någon ut kontakten eller?

Bra metafor, precis som en dator slutar fungera när den inte får el så slutar vi fungera om vi inte får mat..
Vår drivkraft..
Okej inte en jätte bra metafor men du har någonting på spåret, keep it up.

Harpyja:

Men om det slutar hända någonting så händer ju någonting i form av en förändring.

Någonting slutar hända låter vettigare, det slutar att hända någonting, vilket är en händelse men endast en händelse som inte har någonting att göra med vad som slutade hända med funktionen..
Fan va jobbigt det blev x)

Noboru Wataya:

FU

Heter du olof?


   
SvaraCitera

JoElite:

Någonting slutar hända låter vettigare, det slutar att hända någonting, vilket är en händelse men endast en händelse som inte har någonting att göra med vad som slutade hända med funktionen..
Fan va jobbigt det blev x)

Jag är helt borta nu.

Dold text: LOLZ


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Drog någon ut kontakten eller?

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Jag är helt borta nu.

Döden låter som en händelse,
sluta fungera låter som ett slut på en händelse..
Jag tycker att sluta fungera passar bättre in, men allt e relativt


   
SvaraCitera

JoElite:

Jag tycker att sluta fungera passar bättre in, men allt e relativt

Fast när man är död så påbörjar ju nedbrytningen, så man har ju inte slutat fungera.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Men om det slutar hända någonting så händer ju någonting i form av en förändring.

= Jag håller inte alls med dig, TS.


   
SvaraCitera

När man dör så sluter man fungera.


   
SvaraCitera

Upphörde att existera


   
SvaraCitera

JoElite:

Snarare slutar det hända någonting med dom, en attribut som tidigare fanns slutar existera, cellerna gör inte sitt arbete längre, musklerna slutar att fungera...

Fast för att förenkla kommunikationen kan det ju vara bra med ett gemensamt begrepp för situationen. Dessutom finns det väldigt många på denna jord som faktiskt tror att det händer något efter döden.


   
SvaraCitera