Aviseringar
Rensa alla

Dödsbäddsperspektivet


Ämnesstartare

- Razorblade -:
Du är gammal, nära din död och ser tillbaka på ditt liv

inte ljuga!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

inte ljuga!!!

Varför ska du inte gå på umträffen? Oj vänta grisar kanske inte får va i parken??


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Kommer ångra att jag aldrig lärde mig hur man blir vän med någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asbra tankesätt. E aldeles för feg och lat nu för tiden faktiskt .. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Önskar ibland att jag vore lyckligare över de vänner jag har. Jag är lycklig över dom, inte så. Men önskar att jag kunde ge dom ALLT jag hade. 

Tycker samt att jag borde lagt mindre tid på pluggandet och umgås med människor istället. Även om jag älskar att plugga. Det är väl i så fall något jag är stolt över. Att jag ändrade min syn på skolan och pluggandet helt och hållet. 

Man borde tänka på den här frågan dagligen. Tummen upp för dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind: En jätte bra fråga! Jag står mitt i ett dilemma om jag ska byta skola eller inte. Om jag ska fortsätta på en dålig skola med världens bästa vänner, eller till en jätte bra och väldigt stor skola MEN där jag inte känner någon. Jag tror jag kommer uppskatta, när jag blir äldre, att jag bytte skola. Tack! Fick mig verkligen att tänka på en del grejer.

Jag känner spontant att du bör följa din intuition som är inställd på att vägleda dig till din egen framtid. Du kommer få nya vänner genom hela livet, men den viktigaste vännen du har är du själv och det är väldigt viktigt att inte förråda sig själv för andras skull. Då kommer bara bitterhet.

Om du känner att det bästa valet för din framtid och för dig själv i längden är ett skolbyte, go for it och se dig inte om!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren: Fegade om en grej i flera år OCH NU ÄR DET FÖR SENT!!!

Du kan 1) lära dig av misstaget och göra på annat sätt nästa gång eller 2) Blir sur och bitter och fastna i det. Vilket blir valet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack, jag uppskattar verkligen att du tog dig tid att skriva. Behövde verkligen detta Tumme upp

- Razorblade -:

Jag känner spontant att du bör följa din intuition som är inställd på att vägleda dig till din egen framtid. Du kommer få nya vänner genom hela livet, men den viktigaste vännen du har är du själv och det är väldigt viktigt att inte förråda sig själv för andras skull. Då kommer bara bitterhet.

Om du känner att det bästa valet för din framtid och för dig själv i längden är ett skolbyte, go for it och se dig inte om!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: man kan aldrig veta hur det känns att ligga inför sin död. jag ångrar att jag låtit folk skada mig och att jag skadat och skadar mig själv, men det har väl gett mycket bra också.

Det är en teknik, ett sätt att få lite perspektiv på sitt liv. Jag tycker att det är bra att zooma ut sig själv lite grann och förstå att livet är mer än bara de problem och glädjen som finns just nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind: Tack, jag uppskattar verkligen att du tog dig tid att skriva. Behövde verkligen detta

Det är lugnt. Blink Jag är glad att det hjälpte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mirousroea: mh exakt, så det är lika bra att inte ångra så att man inte behöver ångra att man la så mycket tid på att just ångra

amsi: har gjort idiotiska och hemska saker, kan inte gå runt och må dåligt över det nu

Alltså, tanken med detta tankeexperiment var inte att ångra dåtiden utan att se framtiden som en dåtid och därför förändra framtiden innan det är för sent. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 

df rqp: inte ljuga!!!

För andra eller för sig själv?

ennie: Varför ska du inte gå på umträffen? Oj vänta grisar kanske inte får va i parken??

Var snäll nu mot df  rqp. Icke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var ändå inte så viktigt tycker jag nu i efterhand. Dock är jag lite besviken som aldrig ens försökte när det var aktuellt. Hursomhelst har det hjälpt mig att förstå vikten av att ta de chanser man får här i livet. Så på det viset förde det nåt gott med sig.

- Razorblade -:
Du kan 1) lära dig av misstaget och göra på annat sätt nästa gång eller 2) Blir sur och bitter och fastna i det. Vilket blir valet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren: Det var ändå inte så viktigt tycker jag nu i efterhand. Dock är jag lite besviken som aldrig ens försökte när det var aktuellt. Hursomhelst har det hjälpt mig att förstå vikten av att ta de chanser man får här i livet. Så på det viset förde det nåt gott med sig.

Så ska det låta! Tumme upp Man måste fan vända det dåliga till sin fördel för annars gräver man bara sin grav med allt skit som man råkar ut för.


   
SvaraCitera

ångrar väl inte att jag inte gjort något. får dock lite ångest av att försöka tänka mig in i situationen då den skulle innebära att jag inte får göra något mer heller....

tycker jag tagit de chanser jag fått. är glad för att jag flyttade till stockholm när jag var 16, och åkte med karateklubben till tokyo när jag var 18

det är väl det jag spontant kommer på som jag är mest nöjd med


   
SvaraCitera