Aviseringar
Rensa alla

Dödsguden, Vem är han?


Jag har argumenterat i det här tidigare. [wink]

"Om inte DÖDSGUDEN är ett troll alternativt väldigt oseriös lovar jag att springa fem varv runt Globen iklädd inget annat än gummistövlar.

Jag kan ta upp det här igen, lite kort:

Hans utförlighet = Ett komediknep. Han är så utförlig för att folk ska skratta åt det. Kommentarer som "Hur orkar du?" och diverse idiotförklaringar stimulerar bara trollet att fortsätta skriva långa texter. Här på Ungdomar får han massvis med sådana kommentarer - jag minns när jag med ett trollkonto skapade en enorm tråd som enbart bestod av bilder på vattentorn - det var hysteriskt roligt att se folks kommentarer.

Värt att tänka på är även att han egentligen inte skriver så mycket. Han lägger fram argumenten, se'n är det inte mycket mer med det. Vem som helst skulle på nolltid kunna leta upp och halvt klistra in de argument DÖDSGUDEN använder. Många gånger har han inte ens ett första motargument.

Sättet han skriver på = Glimten i ögat-skrivande. En person som var seriös för sin sak skulle inte använda sig av "[y]" varannan mening, eller fetstila var tredje ord. Han gör det för att han tycker att det är roligt och för att det är lätt att känna igen honom på så vis.

Att han klistrar in trådar från ett annat forum = Tyder på att han inte bryr sig om att få igång diskussioner här på UM. Han vill bara dela med sig och få rolig respons - vilket är betydligt lättare här än på mer "vuxna" forum.

Att han ibland svarar i andra trådar än sina egna bara för att han ser sitt nick nämnas = Han gillar uppmärksamhet.

Hans nick = Oseriöst. Effektivt eftersom det är så utmärkande.

Hans "catch frase" = Det vore sjukt vrickat om han är seriös när han skriver den.

Men men ... jag tvingar dig inte att tro på det Jag skriver."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fagerjärn:

text

Hmm, ser din poäng.
Men samtidigt kan han ju lika gärna vara seriös, men bara inte orkar argumentera alla påhopp han får i trådarna.
Utan typ lägger fram det han tror på bara för att väcka funderingar hos dem som läser skiten, sen orkar han bara inte bry sig om alla som gör han till åtlöjje.
De flesta seriösare troll hårdargumenterar ju endå sin sak mycket mer än vad dödsguden gör, bara för spela det så långt det går.

Fagerjärn:

Kommentarer som "Hur orkar du?" och diverse idiotförklaringar stimulerar bara trollet

Hehe, tänker mig dig som berättare i något taget ifrån Animal planet:P

Måste endå ta en del tankekraft och tid att komma på alla förbannade trådar och slänga fram alla vrikade vridna argument.

Vem tror du Dödsguden är IRL om du skulle profiliera han[bigcheers]?


   
SvaraCitera

Dödsguden är en såndär läskig kristen som fingrar på sin egen dotter
och när han presenterar sin fru och syster så står det EN tjej brevid honom [no-no]


   
SvaraCitera

jakaerstark:

Vem tror du Dödsguden är IRL om du skulle profiliera han?

Runt tjugo bast. Bra humor (uppenbarligen). Studerar eller har studerat religion, och har en nisch för sekter och udda trosuppfattningar.

Nu ska jag sova. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fagerjärn:

Runt tjugo bast. Bra humor (uppenbarligen). Studerar eller har studerat religion, och har en nisch för sekter och udda trosuppfattningar.

Nu ska jag sova. [party]

Mm humor och utbildad har/är han!

Godnatt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

Dödsguden är en såndär läskig kristen som fingrar på sin egen dotter
och när han presenterar sin fru och syster så står det EN tjej brevid honom [no-no]

scary, du verkar insatt[cute]?


   
SvaraCitera

här e 1 tråd om honom när han höll på med ngt annat

https://www.flashback.info/showthread.php?t=6601


   
SvaraCitera

Helt enkelt ett troll med fruktansvärt mycke fritid.


   
SvaraCitera

Han är trollets troll. Han och Marfus drar fanan in i det nya millenniet.


   
SvaraCitera

McLuver:

Han är inget troll, han är en livsforskare.

Helt rätt, min käre vän! [y]

McLuver:

Han är även medlem på flashback, hamsterpaj. gamereactor och i stort sett alla olika comunitys som finns.

Ja, och även hos Aftonbladet:

http://blogg.aftonbladet.se/27702/

Men mest aktiv är jag faktiskt på Fragbite:

Där går jag under nicket "Fick en Snilleblixt" [y]

McLuver:

DÖDSGUDEN regerar, for life!

[love][love][love]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

jag

Är det du på bilden?


   
SvaraCitera

Det är samma person som skriver på Flashback och många andra internetforum.


   
SvaraCitera

Infraröd:

Är det du på bilden?

Ja! [y]


   
SvaraCitera

tevepro:

Det är samma person som skriver på Flashback och många andra internetforum.

Kolla in mina trådar på fragbite:

http://www.fragbite.com/?userID=151928&viewThreads=1#threads

[y]


   
SvaraCitera

McLuver:

Han är inget troll, han är en livsforskare.

Säger trollet.[zzz]


   
SvaraCitera