Aviseringar
Rensa alla

dödsrädd för livet


Ämnesstartare

ohYEA_:

haha, det är ju sällan man klarar av att fixa sina egna problem, om du förstår vad jag menar (man ska ofta vara självdestruktiv och tänka negativt etc).. man får väl möjlighet att snacka med psykolog själv, eller?

Äsch, man lär ju bli tvungen att komma över sin ångest, även om man kanske bara ignorerar den. Man får ju tillgång till oändligt med droger för att självdosera, åtminstone!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Äsch, man lär ju bli tvungen att komma över sin ångest, även om man kanske bara ignorerar den. Man får ju tillgång till oändligt med droger för att självdosera, åtminstone!

Haha fett jävla ovärt att gå igenom allt detdär.. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

me va fan. det finns inte ett liv efter livet, eller vad man nu säger. övertygad? nä men. det är bara att kämpa på. om du klarar dej tills du typ är 84 år eller nått så kan du sitta och tänka tillbaks på hur det var då. alltså jävla jobbigt. men när du sitter där och funderar så tänk på hur du krigade mot helvetet och tillslut vann. det kommer nog vara en härlig känsla. [y]

inte för att det kommer att vara till någon hjälp men jag har haft/har också självmords tankar. alla säger typ att jag ska tänka på allt som är bra istället för att tänka på allt som är dåligt. men det hjälper inte. tro mej. tänk istället på när du hade de som svårast men ändå fortsatte kämpa. du vann...[surprised][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"jag är livrädd för att leva, och jag är dödsrädd för att dö."

onT, tycker existensen är läskigare än döden. döden är inget att vara rädd för öht, eftersom man ändå inte kommer vara medveten om något. acceptera! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

döden är inget att vara rädd för öht, eftersom man ändå inte kommer vara medveten om något. acceptera! [no-no]

Är ju dödsrädd för livet, inte tvärtom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Läste i Illustrerad vetenskap för några år sedan att vi inte har någon fri vilja hlr vilket och så visar att vi bara är en massa atomer

vi har ingen fri vilja i den bemärkelsen att vi styrs av våra hjärnor, men troligtvis har vårat medvetande inflytande på beslutsprocessen, vilket jag kan acceptera som fri vilja.

Mawns:

Det är ju sant men tanken att inte existera skrämmer mig oerhört mycket, även fast d är rätt logiskt att man bara är en biologisk maskin.

det där är bara ord, du är mer än en "biologisk maskin" för dig, och där nånstans tror jag man får bestämma sig för att ens existens och verklighet har en betydelse, eller iallafall är något man bör lära sig att leva med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aaaaaaah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera