Aviseringar
Rensa alla

Dödsstraff


EnsamFlickaVärlden:

JA!! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

JA!! (Du röstade på detta alternativ)

för våldtäkt, pedofili & mord


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

NEJ!! (Du röstade på detta alternativ)

Nay.


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

JA!! (Du röstade på detta alternativ)

Eller åtminstone riktigt livstidsstraff.


   
SvaraCitera

för landsförräderi, spionage.
Sen våldtäckt brukar ligga på straffskalan jämtsides misshandel


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

NEJ!! (Du röstade på detta alternativ)

Rättsväsendets uppgift är att skydda medborgarna, inte agera bödel. Dessutom är det en oehört lång och kostsam process fram tills det att själva straffet sätts i verket. I USA t.ex kostar ett livstidsstraff, totalt sett, bara hälften av vad ett dödsstraff gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, absolut inte.
Jävligt tragiskt att 50% här tycker tvärtom, men antagligen är det för att de blir emotionellt påverkade av Fritz [rolleyes]

Gör er själ en tjänst: om ni någonsin använder era känslor som argument, gå aldrig in i politiken. ALDRIG. Ni förstör bara och skapar enorm smärta och förstörelse.


   
SvaraCitera

folk som motsätter sig dödstraff måste gilla att betala den kostnad som det kostar att ha landsförädare etc i riket.


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

NEJ!! (Du röstade på detta alternativ)

Dödsstraff är alltid fel.


   
SvaraCitera
Issen

EnsamFlickaVärlden:

NEJ!! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Issen

DeathOrGlory:

Eller åtminstone riktigt livstidsstraff.

Sverige har riktigt livstridsstraff... eller snarare inlåst på obestämd tid.

Jag har inga problem med att släppa ut folk efter 30 år i fängelse om dom är så att säga hederliga då.


   
SvaraCitera

Issen:

Sverige har riktigt livstridsstraff... eller snarare inlåst på obestämd tid.

Då är det väl inte riktiga? En livstid är hela livet.


   
SvaraCitera
Issen

DeathOrGlory:

Då är det väl inte riktiga? En livstid är hela livet.

Jo på de sättet har du rätt. Jag tycker man kan kalla det på obestämd tid istället.

För er som röstar för dödsstraff kanske sa filmen som går nu ikväll på 6an kl 00.50... Dead Man Walking, en verklig berättelse, känner fler som ändrat sin åsikt om dödsstraff efter den.


   
SvaraCitera

Issen:

Jo på de sättet har du rätt. Jag tycker man kan kalla det på obestämd tid istället.

Ja det tycker jag med dock med ett minimum på x antal år.


   
SvaraCitera
Issen

DeathOrGlory:

Ja det tycker jag med dock med ett minimum på x antal år.

Jag är inte för ett minimum eller maximum även om det i praktiken blir väldigt svårt. Men för mig är det så... att om en någon som mördat en person är 100% hederlig, och 100% säker från att göra det igen så tycker jag inte man ska låsa in personen längre om det så gått en vecka... det kommer inte funka i praktiken men däremot anser jag inte att minimumtiderna ska ligga så högt.


   
SvaraCitera