Aviseringar
Rensa alla

Dödsstraff eller inte?


Ämnesstartare

Vad tycker ni? Dödsstraff eller inte i sverige?


   
Citera
Ämnesstartare

Dödsstraff (Du röstade på detta alternativ)

Jag tycker man borde införa dödsstraff i sverige. Om någon har mördat en annan människa borde väl inte mördaren få fortsätta leva sitt liv. Hen har ju tagit någon annans. Varför ska hen få ha kvar sitt.


   
SvaraCitera

Straff är bara ett annat ord för hämnd, det vill säga "öga för öga, tand för tand", något som i min mening inte hör hemma i ett modernt rättssytem.


   
SvaraCitera

Snälla_hjälp:

Dödsstraff (Du röstade på detta alternativ)

Jag tycker man borde införa dödsstraff i sverige. Om någon har mördat en annan människa borde väl inte mördaren få fortsätta leva sitt liv. Hen har ju tagit någon annans. Varför ska hen få ha kvar sitt.

Vi ska alltså döda människor för att visa att det är fel att döda?


   
SvaraCitera

Snälla_hjälp: Jag tycker man borde införa dödsstraff i sverige. Om någon har mördat en annan människa borde väl inte mördaren få fortsätta leva sitt liv. Hen har ju tagit någon annans. Varför ska hen få ha kvar sitt.

jaha okej tillslut blir alla mördade då. det är ju bra. förbättring.


   
SvaraCitera

Snälla_hjälp:

Dödsstraff (Du röstade på detta alternativ)

Jag tycker man borde införa dödsstraff i sverige. Om någon har mördat en annan människa borde väl inte mördaren få fortsätta leva sitt liv. Hen har ju tagit någon annans. Varför ska hen få ha kvar sitt.

Okej, vill du vara den som dödar folk då eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Vi ska alltså döda människor för att visa att det är fel att döda?

Tänk själv om någon som var dig nära blev brutalt mördad. Ska då mördaren få fortsätta leva sitt liv. Även om hen åker in i fängelse kommer hen ut inte långt efter och då kanske någon mer blir ett offer för mördaren. De som mördats hade ett liv framför sig som aldrig kom till på grund av någon mördare. Då borde väl inte mördaren få sitt liv?


   
SvaraCitera

Snälla_hjälp:

Tänk själv om någon som var dig nära blev brutalt mördad. Ska då mördaren få fortsätta leva sitt liv. Även om hen åker in i fängelse kommer hen ut inte långt efter och då kanske någon mer blir ett offer för mördaren. De som mördats hade ett liv framför sig som aldrig kom till på grund av någon mördare. Då borde väl inte mördaren få sitt liv?

Tycker att mördare ska få leva med det de har gjort. Mycket högre straff än döden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Okej, vill du vara den som dödar folk då eller?

Att sätta igång en elstol eller något liknande skulle jag inte ha några problem med.


   
SvaraCitera

Snälla_hjälp: Att sätta igång en elstol eller något liknande skulle jag inte ha några problem med.

borde vara dödsstraff för sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Tycker att mördare ska få leva med det de har gjort. Mycket högre straff än döden. 

Många skulle väl skita i om de mördat någon annan. De kanske fick betalt för gärningen och så länge de får pengarna blir de nöjda.


   
SvaraCitera

Snälla_hjälp:

Att sätta igång en elstol eller något liknande skulle jag inte ha några problem med.

Då måste vi ju tyvärr döda dig sen pga vållande till annans död. 


   
SvaraCitera

Snälla_hjälp:

Många skulle väl skita i om de mördat någon annan. De kanske fick betalt för gärningen och så länge de får pengarna blir de nöjda.

Tror inte det finns någon som är frisk som går oberörd efter att ha dödat någon. tyvärr. 


   
SvaraCitera

Vem fan ska ha makt nog att bestämma vem som får leva eller inte? Tycker det är vidrigt tänk. Hur arg du än är på brott folk begår, så tycker jag det är minst lika vidrigt att en grupp människor sitter och diskuterar huruvida en person ska få fortsätta leva eller ej, för att sedan döda  personen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Då måste vi ju tyvärr döda dig sen pga vållande till annans död. 

Jaha, men fixa en robot som gör det då. Hur svårt kan det vara?


   
SvaraCitera