Forumet - Dödsstraff?

Dödsstraff?

2291 0 45

Spana också in:

Hade denna diskussionen med en kompis för ett tag sen och vi kom då fram till att de borde användas mot grova terrorister/försök till terrordåd osv. 

Såna människor borde inte finnas, det är vi nog alla överens om. Men nu i efterhand känner jag att det är bättre att bara låta dom ruttna i någon sunken gammal källare utan värme i kiruna eller något. Så nej, jag tycker inte vi behöver dödsstraff.

Inte Jung: Nej, pga barbariskt och svårt att ångra om misstag begåtts
och om man är för det av anledning "vi borde ha strängare straff" så bör det poängteras att sitta inlåst resten av sitt liv förmodligen är värre än att det bara avslutas
Bara det att fängelse är väldigt dyrt och att i Sverige är det längsta något suttit (i modern tid) inne 34 år. Så livstid finns inte riktigt.
Fängelse kostar fett mkt en mille om året för varje fånge om jag minns rätt. Djurplågare våldtäcktsmän och pedofiler e inte värda ett skit i mina ögon bättte att döda dom så andra oxå ser va som händer och om vi säger att en tjej blir våldtagen så tror jag hon känner sig säkrare om hon vet att killen e död och kan inte hämnas om han rymmer lr blir släppt och dessa smutsiga "människor" brukar inte ändras sä varför låta dom fortsätta och sen paya skatt för skiten då dom sitter? 

OyottA: nej
Sverige är ett land där vi hjälper personer som begått brott. Det borde finnas 3 stora fängelse (1 utanför Stockholm, 1 utanför Göteborg och 1 utanför Malmö) för att minska på byggnader. På så vis kommer det också bli fler jobb och Sverige kan fokusera på att bygga ut nu städer i övre delen av landet som det nästan inte bor någon i. Vi borde också ha livstids fängelse för att brottslingar med ohjälpbara sjukdomar. 

Loco99: Fängelse kostar fett mkt en mille om året för varje fånge om jag minns rätt. Djurplågare våldtäcktsmän och pedofiler e inte värda ett skit i mina ögon bättte att döda dom så andra oxå ser va som händer och om vi säger att en tjej blir våldtagen så tror jag hon känner sig säkrare om hon vet att killen e död och kan inte hämnas om han rymmer lr blir släppt och dessa smutsiga "människor" brukar inte ändras sä varför låta dom fortsätta och sen paya skatt för skiten då dom sitter? 
Bättre att bara hålla de inlåsta

Loco99: Fängelse kostar fett mkt en mille om året för varje fånge om jag minns rätt. Djurplågare våldtäcktsmän och pedofiler e inte värda ett skit i mina ögon bättte att döda dom så andra oxå ser va som händer och om vi säger att en tjej blir våldtagen så tror jag hon känner sig säkrare om hon vet att killen e död och kan inte hämnas om han rymmer lr blir släppt och dessa smutsiga "människor" brukar inte ändras sä varför låta dom fortsätta och sen paya skatt för skiten då dom sitter? 
Tänk om en tjej du haft sex med blir sur på dig och anmäler dig för våldtäkt