Aviseringar
Rensa alla

Dödsstraff i Sverige


Ämnesstartare

Jag förstår inte anledningar till att varför man inte ska ha det? Och längre straff i fängelset, jag menar wtf?[shake]


   
Citera

Tycker du att fängelsestraff hindrar människor från att fortsätta vara elaka och begå brott? Knappast!

Gräv djupt i hjärnan istället och åtgärda.


   
SvaraCitera

Kouku:

Jag förstår inte anledningar till att varför man inte ska ha det? Och längre straff i fängelset, jag menar wtf?

Nej, det är bevisat att det inte hjälper som avskräckande medel speciellt mycket.

Sen, så anser jag att vi som människor står över dödsstraff. Vi är lite bättre än så, det är att sopa problemen under mattan bara.


   
SvaraCitera

Kouku:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

risken finns att man dödar en oskyldig. och det är ju inget straff för den skyldiga att dö, bara dens familj osv. däremot skulle det kanske behövas hårdare fängelsestraff


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Tycker du att fängelsestraff hindrar människor från att fortsätta vara elaka och begå brott? Knappast!

Ja, om de sitter i resten av sitt liv, vissa människor borde inte få gå ute på gatan!!

Idiotpod:

Sen, så anser jag att vi som människor står över dödsstraff. Vi är lite bättre än så, det är att sopa problemen under mattan bara.

Jo, men vissa problem går inte att åtgärda, dessutom vore det att underlätta att avrätta dem än att få sitta inlåst resten av sitt liv, finns saker som är värre än döden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouku:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Förbjud det överallt ist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

risken finns att man dödar en oskyldig.

Men i extrema fall, och jag tror inte att någon som är så tungt kriminell och dödat många etc. är så nära med sin familj längre, to be honest. och hårdare fängelsestraff absolut!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

sömnbrist i väst:

Förbjud det överallt ist

Vad skulle man ha gjort med någon som Saddam Hussein då?


   
SvaraCitera

Kouku:

Men i extrema fall, och jag tror inte att någon som är så tungt kriminell och dödat många etc. är så nära med sin familj längre, to be honest.

family is family


   
SvaraCitera

Kouku:

Nej

Det fungerar inte i avskräckande syfte. Håller med Angelize, men då personen själv vara motiverad till att förändra sitt beteende och det vill inte alla, så då går det inte.

Kouku:

vissa problem går inte att åtgärda

Kouku:

finns saker som är värre än döden.

håller verkligen med
Därför tycker jag inte dödsstraff är nåt bra straff, eftersom det finns värre straff, att dö, är ju som att slippa från alltihop, medans de som blivit utsatta kanske får lida resten av sitt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bumbibohl:

Därför tycker jag inte dödsstraff är nåt bra straff, eftersom det finns värre straff, att dö, är ju som att slippa från alltihop, medans de som blivit utsatta kanske får lida resten av sitt liv.

Men då får skattebetalarna betala för att de kriminella ska lära sig en "läxa" när det finns många fler saker som behöver pengar.

Bumbibohl:

Det fungerar inte i avskräckande syfte

Nej det förstår jag, men jag menar mer för samhällets bästa [sad]


   
SvaraCitera

Kouku:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

[zzz]


   
SvaraCitera

Det är dåligt, för mördaren har alltid minst tio ersättare som väntar i Västra skogen.


   
SvaraCitera

Kouku:

Jo, men vissa problem går inte att åtgärda, dessutom vore det att underlätta att avrätta dem än att få sitta inlåst resten av sitt liv, finns saker som är värre än döden.

Vi borde ha slavarbete där arbetarna får göra någonting så frustrerande såsom att lära sig göra sånnadär mönster där man har ett snöre på händerna.

Att få sitta livstid (I.E 70 år som 20-åring) är nog klart mycket mer avskräckande och klart hemskare än att avrättas. Vem vet, det kan ju finnas ett efterliv! ;D

Kouku:

Nej det förstår jag, men jag menar mer för samhällets bästa

Samhällets bästa?

Dödsstraff fungerar inte och det finns alltid chansen att en oskyldig blir dömd.


   
SvaraCitera

nej, ingen människa har rätt att ta någon annan människas liv för att denne gjort ett misstag. man plågas i fängelse ändå och "lär sig av sitt misstag". det är meningen att man ska rehabiliteras i fängelset för samhällets skull, inget annat.


   
SvaraCitera

Bumbibohl:

Därför tycker jag inte dödsstraff är nåt bra straff, eftersom det finns värre straff, att dö, är ju som att slippa från alltihop, medans de som blivit utsatta kanske får lida resten av sitt liv.

Så du vill ge straff som är värre än döden till folk? på vilket sätt skulle det hjälpa någon?


   
SvaraCitera