Aviseringar
Rensa alla

Dölj mina skärsår??...


Ämnesstartare

Hej, nu är det så att jag har skär sår på hela underarmen, jag går bara i tjocktröjor och sånt bara för att inte visa såren. Men jag vill gå i kortärmat osv.. Det är ingen som vet att jag "skär". Men jag kan inte gå med tjocktröjor hela sommaren bara för det, tycker ni att jag ska skita i vad folk tycker och tänker om dem ser såren för dem sitter där nu och det är inget jag kan göra något åt. Dem är som en del av mig nu. 


   
Citera
Ämnesetiketter

det bästa vore ju att försöka att inte bry sig om vad folk tycker. 🙂


   
SvaraCitera

Låter som att du inte längre skadar dig själv, bra. Och i så fall tycker jag du bara ska strunta i vad de andra tycker


   
SvaraCitera

ba skär bort dem!


   
SvaraCitera

Skit i't! Hjärta


   
SvaraCitera

Skit i dom! Men skapa inte fler sår i framtiden så slipper du det här problemet Tumme upp


   
SvaraCitera

Jag tycker inte du ska dölja dem. Som du sa, de är en del av dig och det är viktigt att visa hela sig själv. Alla mår dåligt ibland och alla sköter det på olika sätt. Att du visar dem tyder endast på att du är human. Dock så rekommenderar jag absolut inte att du fortsätter eller börjar igen. 🙂


   
SvaraCitera

Dom kommer att se lite sådär ut i början, men efter några år så märker man knappt dom, mitt ex hade fullt med små skärsår på båda armarna.


   
SvaraCitera

Ingen bry sig ändå om du inte titta på de, slappna av och bara chilla. De kommer säkert inte komma ihåg dig ändå om du går på stan eller nåt sånt


   
SvaraCitera

Som sagt det är en del av dig. Jag har också skär sår på armarna och dom sitter där för min historia och jag är jag med dem. Skit fullständigt i vad folk ska tycka människor kommer alltid lägga näsan i blöt och kolla men det får man leva med. Och skär dig inte är också en uppmuntran ifrån min sida! 🙂 


   
SvaraCitera

Nu är det ju så att om man ser någon som har skadat sig själv så undrar man varför och om den gör det fortfarande, har själv gjort det och det är helt cp att göra det förstår inte varför jag gjorde det och jag skäms över det. Inte något mer än det.


   
SvaraCitera

Skapa inte fler skär sår så är problemet löst! 🙂


   
SvaraCitera

Självklart ska du inte behöva skyla dina armar eller någon annan del av din kropp. Kör ditt race och stirra tillbaka på dem som kollar. Får dem definitivt att sluta kolla! Ha det bra och sköt om dig! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KomiRosato:
Jag tycker inte du ska dölja dem. Som du sa, de är en del av dig och det är viktigt att visa hela sig själv. Alla mår dåligt ibland och alla sköter det på olika sätt. Att du visar dem tyder endast på att du är human. Dock så rekommenderar jag absolut inte att du fortsätter eller börjar igen. 🙂

Jag ska inte dölja dem mer men eftersom mina föräldrar inte vet om det så vet jag inte vad dem kommer säga!?. Dock så döljer jag dem inte hemma dem ser typ inte men man kollar inte direkt på underarmen. Men mamma har sett det en gång då sa jag att det var min kanin som hade rivigt mig och hon trodde på det och så vart det inget mer med det. Men idag så satt jag och min kompis och åt lunch och då kom vi in med detta skärsår hon hade fått reda på det för ca 6 månader sen men jag sa att det var längesedan och att jag har slutat. Men sanningen är att jag inte hade det och inte idag heller. Och jag såg att hon försökte kolla på min arm men jag gömde den. Ska jag bara låta henne kolla och se att jag har ärr där och ahh? Fast hon kommer ju se det någon gång för vi är ju bästisar och har stora planer om framtiden. 


   
SvaraCitera
ailuja

Mina föräldrar visste inte om att jag skadade mig själv. Men det såg de liksom när jag började använda kortärmat igen. De brydde sig inte ens. Men ah.
Jag tycker att du bara ska skita i ifall folk kollar konstigt på dig, palla bry sig vad andra tycker. Jag tycker att du ska vara stolt över att du har tagit igenom dig något som förmodligen varit otroligt jobbigt. 


   
SvaraCitera