Aviseringar
Rensa alla

Dölj mina skärsår??...


Hoppas att du inte fortfarande skadar dig själv! Men tycker verkligen inte du ska försöka dölja dina skärsår. Dom är ju som sagt en del av dig nu. Har en kompis som skar sig i underarmarna innan. Träffar inte henne så ofta och har inte sett det förrän någon månad tillbaka. Man tittar ju sällan på underarmarna på folk och det är därför inte säkert att alla kommer märka det. Hoppas allt går bra. Kram! Hjärta


   
SvaraCitera

Jag själv har samma problem. Men i vissa stunder tänker jag äsch om någon säger något så svarar jag bara att vi alla har våra egna historier men sen när jag väl vill ta på mig en kortärmad då har jag alltid nygjorda och jag får ångest och det slutar med att jag inte vågar sätta på mig en kortärmed


   
SvaraCitera

Men ta en Tunn kofta som är sval. Det funkade superbra för mig  under somrar 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KomiRosato:
Jag tycker inte du ska dölja dem. Som du sa, de är en del av dig och det är viktigt att visa hela sig själv. Alla mår dåligt ibland och alla sköter det på olika sätt. Att du visar dem tyder endast på att du är human. Dock så rekommenderar jag absolut inte att du fortsätter eller börjar igen. 🙂

Vad ska jag säga om min familj ser dem? Är rädd att dem blir arga, jag visade att jag råkade skära mig på benen när jag duschade ( jag råkade göra det Förvirrad ) och då blev typ morsan arg. 


   
SvaraCitera
torg1

Du kmr säkert få mkt frågor hit och dit om du har kortärmat. Vissa kmr olyckligtvis tycka att du är en attension whore. Bry dig inte om dom och du måste inte svara nån.
Detta är anledningen till att vissa skär sig på andra osynliga ställen.
Hemskt.
Nära och kära skulle aldrig någonsin hata dig för vad du gjort pgr. Av att dom vet att du gjort det för att du ej mått/mår bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

torg1:
Du kmr säkert få mkt frågor hit och dit om du har kortärmat. Vissa kmr olyckligtvis tycka att du är en attension whore. Bry dig inte om dom och du måste inte svara nån.
Detta är anledningen till att vissa skär sig på andra osynliga ställen.
Hemskt.
Nära och kära skulle aldrig någonsin hata dig för vad du gjort pgr. Av att dom vet att du gjort det för att du ej mått/mår bra.

Grejen är att dem inte vet att jag mått dåligt, jag har liksom inte visat det för dem. När jag är med folk och min familj så försöker jag att vara glad men egentligen så är jag inte det. Dem vet inte vad som hänt eller något. 


   
SvaraCitera

Jag tror nog att du kommer må bättre om du kan vara öppen om det, i synnerhet med de du litar på. 


   
SvaraCitera
torg1

Ajdan01:

Grejen är att dem inte vet att jag mått dåligt, jag har liksom inte visat det för dem. När jag är med folk och min familj så försöker jag att vara glad men egentligen så är jag inte det. Dem vet inte vad som hänt eller något. 

Om dom skulle se dina skärsår så skulle dom förstå att du ej mått/mår bra, det är det ända skärsår utstrålar


   
SvaraCitera

Ajdan01:

Vad ska jag säga om min familj ser dem? Är rädd att dem blir arga, jag visade att jag råkade skära mig på benen när jag duschade ( jag råkade göra det Förvirrad ) och då blev typ morsan arg. 

Berätta att du mådde dåligt, säg som det var. Det var ditt sätt att hantera det men du vet nu att det finns andra sätt att hantera känslor på. Låter det bra?


   
SvaraCitera