Aviseringar
Rensa alla

Döm ingen - pga av dens utseende! ;S


Ämnesstartare

Är trött/less på att folk dömer så fort, pga av en persons utséende. Att döma någon efter béetende är en annan sak, det kan jag förstå. Absolut, de har ja inga problem med ;P Men seriöst...bara för att någon klär sig hardcore aktigt behöver inte personen i fråga skära sig, eller för att någon har mkt smink å rosa kläder behöver det nödvändigtvis inte vara en "fjortis med bitchig attityd". Det som avgör är inte utseendet, utan personligheten (oftast.) Lär känna personen, innan du dömer. Han/Hon kan vara rena motsatsen om vad du tror/tänker. SÅ tro inget, ta reda på the truth först - sen kan du döma.

Någon som håller med mig? [tard]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utsidan ger insidan en chans,insidan ger utsidan sin glans

eller nåt,nån umare som sa d för läääääääääääängesen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om någon klär sig på utmärkande vis är säkerligen denne medveten om vilka fördomar det medför, och har själv gjort ett medvetet val att i mångas ögon vid första anblick framstå som en sådan person. denne får leva med att ständigt behöva motbevisa människors förutfattade meningar.

att människor kommer dra förutfattade meningar om andra personer baserat på dennes klädstil är ofrånkomligt, inget du kan förändra iom ett trådskapande på ett forum.

bla bla bla, orka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är naturligt att döma människor efter utseende.

Jag är helt säker på att du gör samma sak själv.

Klär man sig i så kallade "hardcore" kläder som du uttrycker det, då får man acceptera att man blir dömd för sin klädsel.
Varför ska man annars klä ut sig för att visa sig annorlunda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

itch:

om någon klär sig på utmärkande vis är säkerligen denne medveten om vilka fördomar det medför, och har själv gjort ett medvetet val att i mångas ögon vid första anblick framstå som en sådan person. denne får leva med att ständigt behöva motbevisa människors förutfattade meningar.

Right on!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm håller med, hatar när människor tycker att jag är snygg bara för att jag är snygg[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Mm håller med, hatar när människor tycker att jag är snygg bara för att jag är snygg

Hetbomb [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DoktorMaJk:

Hetbomb

Men lägg av då, inte kul att bli kallad het[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ligger i människans natur att döma folk och sortera in dem i fack, detta hade du vetat ifall du läst psykologi.

För övrigt är det väl för fan bara att bita ihop? Jag gissar på att jag och andra som mig får ta mer skit än något wannbemo.


   
SvaraCitera
Tyrael

tigereyes:

Är trött/less på att folk dömer så fort, pga av en persons utséende.

Jellybeans:

Jag är helt säker på att du gör samma sak själv.


   
SvaraCitera

tigereyes:

SÅ tro inget, ta reda på the truth först - sen kan du döma.

Utsidan brukar spegla insidan. Man använder sin utsida för att sända signaler till sin omvärld, vare sig man vill eller ej.

Folk kommer alltid att döma andras utseende. Jag gör det och du gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigereyes:

Någon som håller med mig? [tard]

Violine, Issen och Tobbish är väldigt bra på det [love]


   
SvaraCitera

MEN FÖR I HELVETEE


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigereyes:

Är trött/less på att folk dömer så fort, pga av en persons utséende. Att döma någon efter béetende är en annan sak, det kan jag förstå.

Jag dömer inte folk efter varken utseende eller beteende. Ett dumt beteende visar inte hur hela personen är. Visst kan jag tycka att någon gör en dum grej och kan bli förbannad o.s.v. Men jag har lärt mig, av väldigt mycket erfarenhet att det går inte! Du måste se mer av någon, än ytliga beteenden (såna som du ser ute på stan o.s.v) innan du kan avgöra hur människan är som person.

tigereyes:

Lär känna personen, innan du dömer.

[y]


   
SvaraCitera