Aviseringar
Rensa alla

Dömd till Ringa Narkotika.


Ämnesstartare

Satt i en park med två kompisar, Person A tog fram en spliff och rullade och både person A och B rökte inte jag. Men jag hade där emot rökt dagen innan (Hasch).
30 minuter efter tog två civilare oss till polisstationen i varsin polisbil. Jag visiterades och tog Snabb Pissprov och blev posetiv på THC, cannabis. 
På förhöret så sa jag en story som inte riktigt var sann. Dom skrev ner allt på en dator och sedan läste upp det och jag godkände. Sa inte sanningen pga vissa olika anledningar.
Men nu när jag ska på rättegång och inte sagt sanningen men säger samma story men om dom får reda på att det inte är hela sanningen, vad kan det bli konsekvenser?
Tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter

Behöver dina vänner som rökte vittna på din rättegång? Isånnafall kan det ju bli misstänksamt om ni har olika historier.


   
SvaraCitera

Lostbiana: Men nu när jag ska på rättegång och inte sagt sanningen men säger samma story men om dom får reda på att det inte är hela sanningen, vad kan det bli konsekvenser?

Nekade du till brott eller varför skall du på rättegång? Erkänner ett ringa brott så brukar det ju bara bli strafföreläggande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej jag godkände till att ha rökt. Men undvek att sägs något om att ha köpt Hasch. Dom sa att om jag ville till rättegång eller att domen skickar brev till mig med böter osv.
Min pappa ville där emot att jag skulle till rättegång så frågan står kvar, men om jag nu skulle dit och förlorar rättegången vad blir det för konsekvenser att jag har ljugit?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagvillboienhatt:

Nekade du till brott eller varför skall du på rättegång? Erkänner ett ringa brott så brukar det ju bara bli strafföreläggande.

Nej jag godkände till att ha rökt. Men undvek att säga något om att köpt hasch. Dom sa att om jag ville till rättegången eller att domen skickar ett brev till mig med böter osv. Min pappa ville där emot att jag skulle till rättegång så frågan står kvar, men om jag nu skulle dit och förlorar rättegången vad skulle det kunna bli för konsekvenser att jag ljugit?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mindfly:
Behöver dina vänner som rökte vittna på din rättegång? Isånnafall kan det ju bli misstänksamt om ni har olika historier.

Det vet jag inte än. Har inte fått höra något mer efter förhöret, det var bara för någon dag sedan.


   
SvaraCitera

Lostbiana: att jag har ljugit?

Tror det faller under mened, men är ingen rättsexpert.


   
SvaraCitera

finns det nån tänkbar risk att det upptäcks?

sympati för övrigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

christover_bandy:
finns det nån tänkbar risk att det upptäcks?

sympati för övrigt

Ja, för min story är lite suddig från vad jag berättade, har svårt att komma ihåg allt jag sa..


   
SvaraCitera
Kingen

Bättre att tala sanning...


   
SvaraCitera

Som åtalad får man ljuga hur mycket man vill. Inget att oroa sig för. Kom på en helt ny rolig story om du vill. Eftersom du pissade posetivt så är du med största sannolikhet ändå körd.
Säg att aliens kidnappade dig och injecerade dig med minst fem marijuanas.


   
SvaraCitera

Så länge ni allihopa har samma story så är det inget problem, men du kommer bara gå på piss i några veckor eller månader sen är det inget mer.
Dock så kommer saker att påverka i framtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Så länge ni allihopa har samma story så är det inget problem, men du kommer bara gå på piss i några veckor eller månader sen är det inget mer.
Dock så kommer saker att påverka i framtiden.

Jag vet att det påverkar jobb, körkort och sånt men vet du något mer än det som det kommer påverkas av? Är inte riktigt säker.


   
SvaraCitera

Stå för det du gjort ist


   
SvaraCitera

S3ON:
Stå för det du gjort ist

.............................................................................................


   
SvaraCitera