Aviseringar
Rensa alla

Dömda sexbrottslingar hängs ut på nätet


Tyrael

   
Citera

Tyrael:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Har man tjänat sitt straff så tycker jag inte det.

Om det varit efterlysta personer hade det varit en annan femma.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tyrael:

Du är en länk.

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Tyrael:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Tyrael:

Nja, beror på hur många gånger de dömts (Du röstade på detta alternativ)

Är inte så insatt.

Men att hänga ut alla är väl fel mot lagen sådär. Personligen tycker jag väl EGENTLIGEN de skulle hängas ut med. De enda som kan ha något emot att de hängs ut är väl personer som är oroliga för att hamna i samma situation.

Men de som har begått flera sexbrott borde hängas ut, åtminstone inom en viss tid sedan senaste brottet. De behöver ju inte ligga 15 år gamla domar där och nöta. Då har väl förhoppningsvis personen kommit på andra tankar.

Konsekvensen kan väl visserligen bli att man även börjar hänga ut för småbrott, i längden. Vem vet var det slutar då...

Andra risker är väl att mindre friska personer medvetet kommer försöka ta sig förbi sina... likasinnade brottslingar, eller att personerna som begått brott blir utfrysta, vilket knappast gör deras situation bättre.

Rejäla fängelsestraff för brotten, istället för Sveriges alldeles för snälla system där man kan få två år för något som renderat i dödsstraff i ett land som tillämpar det.

Hmm, nu har jag bara snabbspawnat lite i min hjärna. Finns säkerligen något safety-gap jag inte tänkt på. Eller rättade sagt, jag har inte kommit fram till något konkret, utan bara anlyserat fram hit.


   
SvaraCitera

Den här sidan måste jag hitta, alltid kul med amerikanska tag mot brottslingar [love]


   
SvaraCitera

Tyrael:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Ja varför inte? Tycker att det är en utmärkt idé då jag tror att det kan vara ganska avskräckande att veta att folk kan se såväl bild, bostadsområde, vad du begått för brott mm. Dags att sluta dalta och sätta dit folk istället. Då särskilt pedofiler.


   
SvaraCitera

Nej, det är jätte fel. Så synd om dom stackarna, dom blir ju offer för samhället! Det är synd om dom. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Åtta

Tyrael:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Har man avtjänat det straff man blivit dömd till så ska man inte behöva lida för det i tio år till - eller resten av livet för den delen.

Tobbish:

De enda som kan ha något emot att de hängs ut är väl personer som är oroliga för att hamna i samma situation.

Det där är ju nästan lika dumt som människor som hävdar att kameraövervakning överallt är skitbra, för de enda som kan ha någonting emot det är ju de som begår brott.


   
SvaraCitera

Fast ett änu bättre allternativ vore förstås att slänga in alla sexdömda på livstid, alternativt dödsstraff.


   
SvaraCitera

Tyrael:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Vad, exakt är meningen med det?


   
SvaraCitera
Tyrael
Ämnesstartare

Hittills hos Aftonbladet:

Tycker du att det är rätt att hänga ut dömda sexbrottslingar?

Ja (76.6 %)
Nej (10.6 %)
Bara i specifika fall (12.8 %)

Totalt har 12317 personer röstat.


   
SvaraCitera

fruitpunch:

?

Ser mörkt ut på listan...


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Fast ett änu bättre allternativ vore förstås att slänga in alla sexdömda på livstid, alternativt dödsstraff.

Eller inte.


   
SvaraCitera

passaro:

Vad, exakt är meningen med det?

Det lär ju ska vara avskräckande i alla fall... röstade ja


   
SvaraCitera
Tyrael
Ämnesstartare

Geigermätare:

Ser mörkt ut på listan...

[bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile] lagom


   
SvaraCitera