Aviseringar
Rensa alla

Döp inte dina barn.


Ämnesstartare

Nej inte pga din tro och dina åsikter. Pga utav att du inte för med något vettigt i den här tråden, och för att du är en tråkig sterotyp som känner att du måste "skratta" hela tiden för att du är en osäker människa. Men det är en annan femma [smile]
Ja den firas EGENTLIGEN pga Jesus födelse. MEN julen för med sig andra saker med, gemenskap, värme, uppskattning osv osv. Att döpa sina ungar för INTE med någonting förutom en början på en hjärntvättning, om att kristendomen är så jävla bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Nej inte pga din tro och dina åsikter. Pga utav att du inte för med något vettigt i den här tråden, och för att du är en tråkig sterotyp som känner att du måste "skratta" hela tiden för att du är en osäker människa. Men det är en annan femma
Ja den firas EGENTLIGEN pga Jesus födelse. MEN julen för med sig andra saker med, gemenskap, värme, uppskattning osv osv. Att döpa sina ungar för INTE med någonting förutom en början på en hjärntvättning, om att kristendomen är så jävla bra

Vem är du att bestämma om jag tillför något "vettigt" i denna tråden.
Jag skrattade åt att "man skulle förinta sådana som mig" pga min åsikt, så otroligt typical.

DU tycker att det är början på en hjärntvättning. JAG tycker att det är en timme i kyrkan, sen kaffe & presenter, istället för en baby shower typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Ja den firas EGENTLIGEN pga Jesus födelse.

Nej det gör den inte, googla julblot och bilda er, snorungar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

solklart:

Vem är du att bestämma om jag tillför något "vettigt" i denna tråden.Jag skrattade åt att "man skulle förinta sådana som mig" pga min åsikt, så otroligt typical.DU tycker att det är början på en hjärntvättning. JAG tycker att det är en timme i kyrkan, sen kaffe & presenter, istället för en baby shower typ.

Vem jag är att bestämma? Jo det är tyvärr min tråd, jag ser inte att du har tillfört någonting förutom patetiska hånflin konstant.
Ja, döp du dina ungar. Så döper jag inte mina ungar.
Stick härifrån nu.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

Nej det gör den inte, googla julblot och bilda er, snorungar

Nej inte i västvärlden, här firas den till minne av jesu födelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Nej inte i västvärlden, här firas den till minne av jesu födelse.

Den anses göra det numera, men firandet av jul fanns långt innan kristendomen existerade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag lever i alla fall i nuet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

Nej det gör den inte, googla julblot och bilda er, snorungar

googlade jul [cool][cool][cool][cool][cool][cool]

Sameshit:

Vem jag är att bestämma? Jo det är tyvärr min tråd, jag ser inte att du har tillfört någonting förutom patetiska hånflin konstant.

Mmmm, det är din tråd så då bestämmer du vem som ska skriva här? Även om det är "rätt/fel"? Du ser inte om jag hånflinar eller ej, så det var ju mindre smart skrivet.

Sameshit:

Ja, döp du dina ungar. Så döper jag inte mina ungar.
Stick härifrån nu.

Om du nu tycker att det är så simpelt så tycker jag att detta var en onödig tråd för dig att skapa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Jag lever i alla fall i nuet.

Jag lever för framtiden, och allt som kan göras bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

solklart:

det är din tråd så då bestämmer du vem som ska skriva här? Även om det är "rätt/fel"? Du ser inte om jag hånflinar eller ej, så det var ju mindre smart skrivet.

Nej tyvärr gör jag ju inte det isf hade du varit borta härifrån för längesedan kära du. Nej jag ser inte det, men jag känner det på mig. Jag vet vad du är för typ. Dina typer äcklar mig

solklart:

HAHAHA det är ju Jesu födelse i betlehem???

Här hånar du, och skrattar. Därför tolkade jag det som ett HÅNFLIN vilket jag vet att det var också även om jag inte kan bevisa det.

solklart:

Om du nu tycker att det är så simpelt så tycker jag att detta var en onödig tråd för dig att skapa.

Nej tycker inte det är så simpelt, det är skillnad på simpelt och att acceptera. Du är en sterotyp som följer normen, och jag kommer aldrig kunna övertala dig till att inte döpa dina ungar. Vill inte göra det heller, utan döp du din ungar. Jag accepterar folk olikheter och olika åsikter kring saker och ting, men jag har hört nog av dig nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

Jag lever för framtiden, och allt som kan göras bättre

Lät ju också bra, kanske ska börja göra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Här hånar du, och skrattar. Därför tolkade jag det som ett HÅNFLIN vilket jag vet att det var också även om jag inte kan bevisa det.

men buhu.

Sameshit:

Jag vet vad du är för typ. Dina typer äcklar mig

NEJ det gör du inte.

Såna som DU äcklar mig, som tror att du känner mig av någon anledning? Baserat på mina åsikter om dop?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

solklart:

men buhu.NEJ det gör du inte.Såna som DU äcklar mig, som tror att du känner mig av någon anledning? Baserat på mina åsikter om dop?

Är du helt jävla puckad eller!? ATT DU ENS HAR MAGE ATT HÅNA, VISAR VAD DU ÄR FÖR JÄVLA TYP AV MÄNNISKA. Jag föraktar människor som hånar och ser ner på andra, räcker inte det för att du ska äckla mig?! Jo det gör det, och för sista gången stick härifrån nu för i helvete


   
SvaraCitera

Sameshit:

Ja så är det nog att det har blivit något mer traditionellt, men man skulle ju t.e.x inte döpa sin 13 årige unge, får då har ungen ett val. Nej utan man gör det när ungen varken kan prata, eller tycka något.

men alltså... suck. ungen blir inte automatiskt troende bara för att hen är döpt och i teorin kristen. konfirmationen är ändå en bekräftelse på dopet som sker när ungen är 15 och kan prata och tycka något. (och även den jävla konfirmationen genomgår många ungdomar som inte är troende, eller har troende föräldrar, just för att det är tradition det med).


   
SvaraCitera