Aviseringar
Rensa alla

Dold text syns ej i Mac?


Åtta
Ämnesstartare

Detta må vara en skitgrej, men att se dold text fungerar inte så väl i Mac OS X. Till nästa version kan det vara bra att kolla så att den dolda texten får ordentlig kontrast i åtminstone Windows, Mac och typ standard Ubuntu (troligen den vanligaste distributionen här på UM).

Dold text: Denna text är dold.

Image


   
Citera
Ämnesetiketter

jag har också märkt det. rätt jobbigt faktiskt.


   
SvaraCitera

Det funkar på på ubuntu iallafall.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Det funkar på på ubuntu iallafall.

Ja jo, det vet jag. Det är endast en engångshändelse att jag sitter på en Mac.


   
SvaraCitera

Jag ser den ju visst det. På ditt screenshot alltså.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Mawns:

Jag ser den ju visst det. På ditt screenshot alltså.

I screenshotet går det nästan att läsa. Däremot är det bajssvårt i forumet, i alla fall mot den ljusa bakgrunden.


   
SvaraCitera

Åtta:

I screenshotet går det nästan att läsa. Däremot är det bajssvårt i forumet, i alla fall mot den ljusa bakgrunden.

Då borde det väl vara så enkelt som att ändra fontfärgen. Det ska nog gå att fixa, väl?


   
SvaraCitera

Funkar fint på min Mac.


   
SvaraCitera

Agree! Har alltid problem att läsa den dolda texten. Visst, det går, men det är fan en pärs


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Mawns:

Då borde det väl vara så enkelt som att ändra fontfärgen. Det ska nog gå att fixa, väl?

Menar du att användaren ska behöva ändra CSS:en, eller menar du att youmeet ska göra det? Om det är det första så är det ju inte precis hållbart på en större skala. Typ 5% av UMs användare lär ju sitta på Mac, och då är det ju rätt smart att låta dem kunna använda sajten utan att behöva krångla.


   
SvaraCitera

Ändra färgen på märkeringstexten bara [y]

Gå in på systeminställningar > utseende och sen ändrar du markeringsfärg [y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera