Aviseringar
Rensa alla

Dom dör ju bara[cry]


Ämnesstartare

Jag köpte en stor palm som jag tyckte om även om jag vattnade den dog den,har fler växter dom dör inte!
Köpte då en ny och det hände samma sak.

Hur fan vattnar men en palm för att den inte ska dö?

help [blush]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Btw är detta rätt ställe att lägga tråden?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

http://lmgtfy.com/?q=palm+sk%C3%B6tselr%C3%A5d

Men det har jag redan gjort,


   
SvaraCitera

palmer behöver väl inte så mycket vatten? dom brukar ju finnas på varma places liksom [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

palmer behöver väl inte så mycket vatten? dom brukar ju finnas på varma places liksom

Vattnar den inte så ofta heller:O men om jag typ glömmer att vattna den ett tag så blir bladen bruna och det är max 3 dagar


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Sovande:

men om jag typ glömmer att vattna den ett tag så blir bladen bruna och det är max 3 dagar

tycker det låter udda, palmer borde vara som kaktusar [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tycker det låter udda, palmer borde vara som kaktusar

Eller hur:(

help!


   
SvaraCitera

Står den i lagom mycket sol och så då?


   
SvaraCitera

Har gått bra för mig i minst tio år, har fått kapa den flera gånger för inte fylla taket.


   
SvaraCitera

Prova att fråga de i affären hur den ska vattnas, skötas, stå osv. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Hur fan vattnar men en palm för att den inte ska dö?

Vattnet är ju inte näringen som en växt får i sig utan det är den näring som finns i jord eller som blandas i vattnet. Vattnet är ju till för att upptagningen av näringen skall gynnas och jorden behöver väl vara i alla fall vara fuktig.

Sen är vissa om inte många växter känsliga mot direkt solljus. Prova byt plats vid något annat fönster åt ett annat vädersträck så märker man om växten trivs bättre där än där den stod. Direkt solljus gör ju att vattnet avdunstas ganska snabbt o jorden uttorkas, så i så fall måste man vattna oftare.


   
SvaraCitera

Du får ha ett pepptalk med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Står den i lagom mycket sol och så då?

ajnjeeeeeeee

Art deco:

Har gått bra för mig i minst tio år, har fått kapa den flera gånger för inte fylla taket.

Humfp


   
SvaraCitera