Aviseringar
Rensa alla

Dom vill sälja vårt land


Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Nä det är ju sant, sen vill du ju inte att man ''bygger på era marker'' men ajja. Men vad tycker du om invandrare vs flyktingar? Idag får vi ju in en hel del folk som faktiskt inte är flyktingar såsom Eritrianer, ivoraner och lite annat löst folk som inte flyr från krig utan söker lycka.
''Invandrare kan stanna hemma, men flyktingar är välkomna.'', vad bra att du förtydligar vad du tycker, tack! 🙂
Jag håller med dig om att det är fel att förstöra skogar och berg, speciellt till andra länder än Sverige. Sen är det fel när Sverige förstör svenska skogar.

Ok. Allt jag mente med denna tråd va att dom vill "marknadsföra" Norrland, sälja vår natur. Det är jag emot, å jag tyck att invandrare få komma, men helst stanna hemma, vill inte att regeringen ska behöva bygga städer i Norrland, men flyktingar som sök skydd få onekligen komma.

det va va jag mente, men kanske att det kom ut fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EN SAK VILL JAG FÖRTYDLIGA!

Jag tänkte just att om jag skrev att invandrare kan stanna hemma, faktiskt så tyck jag inte att svenskar borde flytta upp hit till Norrland heller, få måste dom ju också bygga hus. 
bara så att nån inte tro att jag är nån xenofob.


   
SvaraCitera

Räänkkutus:

Ok. Allt jag mente med denna tråd va att dom vill "marknadsföra" Norrland, sälja vår natur. Det är jag emot, å jag tyck att invandrare få komma, men helst stanna hemma, vill inte att regeringen ska behöva bygga städer i Norrland, men flyktingar som sök skydd få onekligen komma.

det va va jag mente, men kanske att det kom ut fel.

Ja jo, det borde jag förstått men så hängde jag på dem andra som misstolkade. :/ JAg håller med dig, det är fel att sälja ut Norrlands natur ''för att visa 'den bästa sidan av Norrland''', det har dem redan gjort i omgångar med företag som gräver ut all järnmalm och lämnar kilometerdjupa hål efter sig.
Jag förstår, personligen tycker jag att invandrare är okej om dem sköter sig, arbetar och skapar sig ett bra liv i Sverige, för sig själva men också för Sverige.
Jag förstår, så stor invandring leder nog mest bara till segration om man tom tvingas bygga nya städer.

Ja kanske eller kanske inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Ja jo, det borde jag förstått men så hängde jag på dem andra som misstolkade. :/ JAg håller med dig, det är fel att sälja ut Norrlands natur ''för att visa 'den bästa sidan av Norrland''', det har dem redan gjort i omgångar med företag som gräver ut all järnmalm och lämnar kilometerdjupa hål efter sig.
Jag förstår, personligen tycker jag att invandrare är okej om dem sköter sig, arbetar och skapar sig ett bra liv i Sverige, för sig själva men också för Sverige.
Jag förstår, så stor invandring leder nog mest bara till segration om man tom tvingas bygga nya städer.

Ja kanske eller kanske inte.

Jomen, LKAB tvingte ju folk å flytta eftersom gruvan deras höll på å sluka hela alte.

som i Euskefeurats sång "länge har vi väntat"
Där sjung han ju "malmen som vi hade den tog LKAB, å skogen tog en annan å inte nog med det."

Träd är ju dessutom väldigt viktig, dom ge oss syre, men nej, här ska byggas höghus.


   
SvaraCitera