Aviseringar
Rensa alla

DotA: heroes of newerth (Hon) vs Legue of Legends (lol) lol.


Ämnesstartare

Vilket är bäst tycker ni?

Hon är inte gratis men däremot Lol är det.

För mig låter lol bättre.
Recension på Lol från mmohut. http://mmohut.com/review/league-of-legends

(21 votes, average: 4.67 / 5)

Publisher: Riot Games
Playerbase: Medium
Graphics: Medium Quality
Type: MMO
EXP Rate: Medium
PvP: N/A
Filesize: ~540 MB

Pros: +Many playable heroes. +Varied gameplay. +Unique mix of strategy and RPG elements. +Each match feels genuinely different. +Great interface. +Good tutorial.

Cons: -Poor lobby interface. -Too ‘team oriented’ (One bad player or leaver can ruin a match). -Very difficult to ‘master’. -Game won’t appeal to everyone.

Lol Gameplay


   
Citera
Ämnesetiketter
Tyrael

HoN ser bättre ut i grafik än det där iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dota slår fortfarande båda på fingrarna, alla dagar i veckan. Inte grafikmässigt, givetvis, inte heller UI:n, för den är ett skämt. Men balansen och den grafiska stilen gör det bättre. Isgrodans erfarenhet är ju guld värd med.

Sen när han och valve ska göra samarbete kan det bli precis hur bra som helst, att lyfta ut dota till en ny plattform kan wipea ut både lol och hon långt ut i ödemarkerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Sen när han och valve ska göra samarbete kan det bli precis hur bra som helst, att lyfta ut dota till en ny plattform kan wipea ut både lol och hon långt ut i ödemarkerna.

Men jag har för mig att skaparna av dotA är lol?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Men jag har för mig att skaparna av dotA är lol?

Det kan du ha för dig, men så är det inte.


   
SvaraCitera

Spelar för närvarande HoN mer än dota - även om jag gillade dotas 'balans och den grafiska stilen' mer, precis som budo. Däremot blir det för mig en skönare spelupplevelse när det finns ett ordentligt interface, och annat smått och gott som reconnection till games, osv.

OnT: Föredrar HoN framför LoL.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Det kan du ha för dig, men så är det inte.

https://signup.leagueoflegends.com/

Står här, är det fake?


   
SvaraCitera

Bajwa:

Står här, är det fake?

Ja det är sant att Guinsoo som var med på dom första dota versionerna är med på LoL projektet men den som skapar dotan idag är IceFrog. Kan citera det jag skrev i en annan tråd:

"Jo det är sant att det är Guinsoo som skapade dota men den dota som Guinsoo skapade är no way near det som IceFrog har gett oss. IceFrog förtjänar nästan all, om inte all credit för dota."


   
SvaraCitera

Nietzsche:

IceFrog förtjänar nästan all, om inte all credit för dota."

Jo, det är sant som du säger.
Har man spelat de äldre dotaversionerna så ser man hur mycket jobb det ligger bakom de nyare. Det Guinsoo tillförde var väl(trots att Aeon of Strife som dota är baserat på fanns innan): 3 Lanes. 5 heroes. Döda varandra. Resten är Icefrogs jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Står här, är det fake?

Som föregående talare har sagt. Jag ser inte guinsoo som skaparen bakom dota, utan icefrog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Isgrodans erfarenhet är ju guld värd med.

har kört över 1000 dota matcher och runt 200 hon, ca 40 st av LoL

Och jag måtse säga att HoN är bättre, DotA förlorar på att det är i Warcraft III. Hon är lika balancerat som dota och har mycket mera som gör det bättre, R.I.P dota


   
SvaraCitera

Underbarnet:

har kört över 1000 dota matcher och runt 200 hon, ca 40 st av LoL

Och jag måtse säga att HoN är bättre, DotA förlorar på att det är i Warcraft III. Hon är lika balancerat som dota och har mycket mera som gör det bättre, R.I.P dota

hahahahaahahahaaaaaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nietzsche:

hahahahaahahahaaaaaha

det är det


   
SvaraCitera

Underbarnet:

det är det

Ja det är det va? [bigsmile][bigsmile][bigsmile][cool][cool][y][y][cheers][bigcheers][cool][cool][wink][crazy][bigsmile][party][y][cheers][cool][cool][smile][smile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underbarnet:

Och jag måtse säga att HoN är bättre, DotA förlorar på att det är i Warcraft III. Hon är lika balancerat som dota och har mycket mera som gör det bättre, R.I.P dota

Som jag sa innan: när dota lyfts ut ur wc3 och bnet så kommer nog hon gå i graven. Men att påstå att det är lika balanserat i dagsläget är väldigt naivt. Det är enbart grafiken som är bättre i hon, rent spelmässigt då.


   
SvaraCitera