Aviseringar
Rensa alla

Dr martens 8-håls i nappa


Ämnesstartare

Vet någon var man kan få tag på dessa i storlek 37? Vill helst att de ska vara i nappa också, inget måste dock.


   
Citera
Ämnesetiketter

Exakt vad är "Nappa"? Annars brukar ju Zotano ha Martens ibland.

Rekommenderar annars Vegetarian Shoes, som finns att köpa här och här, exempelvis. Finns säkerligen några i ungefär den stilen du söker...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Vegetarian Shoes, som finns att köpa här och här, exempelvis. Finns säkerligen några i ungefär den stilen du söker...

Har testat en väns sådana, har helt vidriga ledproblem och ville ungefär begå självmord efter en kvart i sådana. Förvisso kanske en sula skulle fungera... Blir kanske sådana. [y] Ogillar att bära skinnprodukter, äckligt med andras hud på fossingarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ogillar dock att de andra ser så plastiga ut


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Har testat en väns sådana, har helt vidriga ledproblem och ville ungefär begå självmord efter en kvart i sådana. Förvisso kanske en sula skulle fungera... Blir kanske sådana.

Jag har kronisk reumatism i just fötterna, och bär utan problem ​dessa. Dock bör du veta att de (och därmed troligtvis även andra Airseals) är litet stora i storlekarna; jag köpte stora nog för att kunna ha ett par raggosckar i, och bär istället två par...

Geigerzähler:

ogillar dock att de andra ser så plastiga ut

Mina ser också rätt plastiga ut på bild på i alla fall Blueturtle, men ej i verkligheten. Frågan kvarstår dock; vad är "nappa"? Något material, eller ett märke, eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Jag har kronisk reumatism i just fötterna, och bär utan problem ​dessa.

Åh, jag också. Då blir det nog sådana. [y]

Ögon i en plåthink:

Dock bör du veta att de (och därmed troligtvis även andra Airseals) är litet stora i storlekarna; jag köpte stora nog för att kunna ha ett par raggosckar i, och bär istället två par...

Är det typ en storlek stora eller?

Ögon i en plåthink:

Frågan kvarstår dock; vad är "nappa"? Något material, eller ett märke, eller?

Material, mjukare skinn typ, är orolig för skavsår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trodde du vägrade andras skinn [sad]
Har du sovit btw?


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Åh, jag också. Då blir det nog sådana.

Fast de är väl inte optimala, förmodar jag, och jag blir ju litet trött i fötterna av att gå med dem under lång tid... En sula för bättre stöd mot foten vore säkert bra i dessa, såsom i de flesta andra skor.

Geigerzähler:

Är det typ en storlek stora eller?

Ungefär så, tror jag. Hoppas du inte köper för små, eller något, nu, men mina var i varje fall litet större an vad jag anser att storleken angav.

Geigerzähler:

Material, mjukare skinn typ, är orolig för skavsår.

Be din läkare skriva ut Raggsockar åt dig istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Trodde du vägrade andras skinn [sad]

Egentligen så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har du sovit btw?

Nej, har legat i något konstigt tillstånd mellan sömn och vakenhet i två timmar. Sen kom det en massa ungar med lustig dialekt som jag tydligen ska sköta (kusiner från Göteborg).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vafan är nappa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

vafan är nappa?

Geigerzähler:

Material, mjukare skinn typ, är orolig för skavsår.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Nappa

dazed_and_confused:

vafan är nappa?

obildade ungdomar....

nappa är "samma sak" som nubuck, fast med en slipad (och därmed blank) yta. nappa/nubuck har djurets hud-skida utåt, medan mocka har insidan utåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

nubuck

vafan är nubuck?


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

vafan är nubuck?

internet:

nubuck har djurets hud-skida utåt

haha, hud-skida. det ska stå hud-sida. det står där, i alla fall!!!


   
SvaraCitera