Aviseringar
Rensa alla

Dr. Phil



   
Citera
Ämnesstartare

Han är lite sexistisk men annars bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Han är lite sexistisk men annars bra

Vrf/hur?


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

Är hemligt kär i honom. Bäst.


   
SvaraCitera

Sexistisk moralistisk inskränkt idiot tycker jag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidsmord: Sexistisk moralistisk inskränkt idiot tycker jag.

Moralisk är väl en bra egenskap? Varför inskränkt? Tycker han talar ren fakta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker att han är sjuk i huvudet


   
SvaraCitera

debepe: Moralisk är väl en bra egenskap?

Ja, men inte moralistisk.

debepe: Varför inskränkt?

Inskränkt vad gäller könsroller, könstillhörighet och familjekonstellationer, till exempel.
Brukar bli frustrerad av att se på honom särskilt när det gäller killar/tjejer och hans syn på barn och ungdomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Vrf/hur?

Finns en massa exempel.  Ett avsnitt handlade t ex om hur kvinnor skulle stylas för att se yngre ut och då må bättre, medan han i ett annat avsnitt predikade han för en man om att yta inte betydde någonting.
Minns också att han sagt att han var lugn med tonårsdejtande eftersom han hade söner men om han haft en dotter som varit kär och tagit hem en kille hade det varit en helt annan sak. Jag förstår absolut grejen med att tjejer kan bli gravida och inte killar, men det var inte så han menade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidsmord: Ja, men inte moralistisk.

Jaha, oj, läste fel

framtidsmord: nskränkt vad gäller könsroller, könstillhörighet och familjekonstellationer, till exempel.

Kan stämma men hans teorier stämmer och han har sällan fel, oavsett om han kategoriserar folk
Kan tycka att kategorier är bra ibland, särskilt när folk själv väljer att sätta sig in i olika fack/kategorier


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en gång var det en fyrtioårig mamma som festade och var snygg och hade mycket smink, då skulle hon sluta med det fast hon och folk omkring henne tyckte om henne, för det var "patetiskt"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Ett avsnitt handlade t ex om hur kvinnor skulle stylas för att se yngre ut och då må bättre, medan han i ett annat avsnitt predikade han för en man om att yta inte betydde någonting.

Tycker inte det är så konstigt.. Vad är det som är konstigt med det? Det är ju psykologi..

isola: Minns också att han sagt att han var lugn med tonårsdejtande eftersom han hade söner men om han haft en dotter som varit kär och tagit hem en kille hade det varit en helt annan sak. Jag förstår absolut grejen med att tjejer kan bli gravida och inte killar, men det var inte så han menade.

Fösrtår att det kan ge konstiga signaler att han säger så men han är ju ärlig... Han är också människa och påverkas säkert av samhället. Jag har liknanade åsikter, fastän jag Vet att det inte finns så tydliga/viktigt skillnader mellan tjejers & killars tänkande. Tycker inte det är konstigt alls, om det hade vart onaturligt för oss att generallisera så mycket så hade majoriteten känts sig obekväma, vilket de inte gör.. Drf finns det "pojk- och flickkläder", herrparfymer respektive damparfymer m.m. som dagligen konsumeras och


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: en gång var det en fyrtioårig mamma som festade och var snygg och hade mycket smink, då skulle hon sluta med det fast hon och folk omkring henne tyckte om henne, för det var "patetiskt"

Vad var hans resonemang? Förresten har väl även han rätt till åsikter, eller? Hans åsikt behöver nödvändigtvis inte grundas på fakta..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://drphil.com/shows/show/1708

Sen detta. Dr Phil undrar hur mannen reagerar över att andra ser hans fru naken, inte över hur frun reagerar över att andra kvinnor/män ser hennes man naken. Som om det är hans ägodel. Och varför i hela friden skulle de berätta för sin dotter att de tjänar pengar på att ha sex framför en livekamera?????? Jag hade aldrig någonsin velat veta det om mina föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Vad var hans resonemang? Förresten har väl även han rätt till åsikter, eller? Hans åsikt behöver nödvändigtvis inte grundas på fakta..

Han är, eller om han ens är det, psykolog och är där i en yrkesroll - så han har ett större ansvar än någon annan. Hans personliga värderingar ska ej spela in när han hjälper folk.


   
SvaraCitera