Aviseringar
Rensa alla

Dr. Phil


Ämnesstartare

debepe:

Vad var hans resonemang? Förresten har väl även han rätt till åsikter, eller? Hans åsikt behöver nödvändigtvis inte grundas på fakta..

att hon var patetisk och skämde ut sig. jag har inte påstått att han inte har rätten till åsikter, det är inte meningen att han ska sitta och kasta sina värderingar på folk som kommer dit för att de har någon slags problem, han ska vara mer objektiv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Hans personliga värderingar ska ej spela in när han hjälper folk.

Det är sant men han måste väl ha ngt resonemang? Vad var det?

amsi: att hon var patetisk och skämde ut sig.

Gör hon inte det då, enligt vissa?

amsi: jag har inte påstått att han inte har rätten till åsikter, det är inte meningen att han ska sitta och kasta sina värderingar på folk som kommer dit för att de har någon slags problem, han ska vara mer objektiv.

Sant.. Han är lite spontan ibland men ändå, tkr inte han är tråkig och dum rakt av. Gillar att han är rakt på sak


   
SvaraCitera

Han säger bland annat att bokstavsdiagnoser är påhitt. ADHD och ADD är dålig uppfostran enligt honom. oseriöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro: Han säger bland annat att bokstavsdiagnoser är påhitt. ADHD och ADD är dålig uppfostran enligt honom. oseriöst.

Kan förklara vrf han sällan nämner diagnoser...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Det är sant men han måste väl ha ngt resonemang? Vad var det?
Gör hon inte det då, enligt vissa?
Sant.. Han är lite spontan ibland men ändå, tkr inte han är tråkig och dum rakt av. Gillar att han är rakt på sak

det kommer alltid att finnas någon som tycker att man är patetisk/ful/smal/tjock, ska man ändra sig pga den personen? vem bryr sig ens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:
Han säger bland annat att bokstavsdiagnoser är påhitt. ADHD och ADD är dålig uppfostran enligt honom. oseriöst.

Då kan han ju ej vara en riktig psykolog. Har alltid misstänkt detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Tycker inte det är så konstigt.. Vad är det som är konstigt med det? Det är ju psykologi..
Fösrtår att det kan ge konstiga signaler att han säger så men han är ju ärlig... Han är också människa och påverkas säkert av samhället. Jag har liknanade åsikter, fastän jag Vet att det inte finns så tydliga/viktigt skillnader mellan tjejers & killars tänkande. Tycker inte det är konstigt alls, om det hade vart onaturligt för oss att generallisera så mycket så hade majoriteten känts sig obekväma, vilket de inte gör.. Drf finns det "pojk- och flickkläder", herrparfymer respektive damparfymer m.m. som dagligen konsumeras och

Men olika för olika kön.

Han är ju där i sin yrkesroll för att hjälpa dem. Psykologer och läkare får ej låta sina privata värderingar eller åsikter spela in.
Kommer jag till en psykolog och berättar om min prostitution  får hen ju ej fråga mig hur det känns att antagligen vara en skam för alla kvinnor el dyl.


   
SvaraCitera

debepe: Förresten har väl även han rätt till åsikter, eller? Hans åsikt behöver nödvändigtvis inte grundas på fakta..

debepe: Tycker han talar ren fakta

Hur ska du ha det va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han är ett svin som utnyttjar andras misär för att tjäna grova pengar på att göra underhållning av något som inte borde vara det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han är läskig och ångvältig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Då kan han ju ej vara en riktig psykolog. Har alltid misstänkt detta.

Doktor i psykologi. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar en annan doktor, Dr Ron Paul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tkr han är störd i huvudet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidsmord: Hur ska du ha det va

Tror det kan vara olika
jag har träffat ett par kuratorer under mina år och många av dem säger olika, motsatta, saker om samma sak
De talar utifrån deras kunskap men utöver det har de egna tankar och teorier kring vissa saker.
Stereotyper och generalisering passar de flesta, för de tillhör majoriteten (oftast), så ser inte det stora problemet med att han generaliserar... Oftast anpassar han sig, av det jag sett iaf 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn: svin som utnyttjar andras misär f

De väljer själva att delta?


   
SvaraCitera