Aviseringar
Rensa alla

Dra ner på läsk


Ämnesstartare

Börjar känna att jag ar druckit lite mycket läsk och annan skit nu när jag har varit ledig i 1 vecka, så jag tänkte låta bli att hälla i mig en massa saker med socker. Har säkert druckit över 2L läsk om dagen.

Jag tänkte att jag ska låta bli att dricka helt i minst 1 vecka och sen se hur det går. Någon som kan komma med några motiverande ord? Om jag dricker så pass mycket läsk borde jag gå ner i vikt av att enbart sluta dricka, eller? Jag väger 79kg och är 183.

Ska bara dricka upp min Dr.Pepper flaska som jag har kvar... [rolleyes]


   
Citera

tänk på dina stackars tänder


   
SvaraCitera

kunde inte bry mig mindre om ditt läskdrickande


   
SvaraCitera

Speltidning:

Om jag dricker så pass mycket läsk borde jag gå ner i vikt av att enbart sluta dricka, eller?

beror på hur mkt energi du får i dig och hur mkt du gör av med.
du kanske äter mer mat ist när du slutat med colan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tänk på dina stackars tänder

Var hos tandläkaren nyligen, mina tänder är det inget fel på alls.

Blivande_japan:

beror på hur mkt energi du får i dig och hur mkt du gör av med.
du kanske äter mer mat ist när du slutat med colan

Ja kanske... Får väl helt enkelt se.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Var hos tandläkaren nyligen, mina tänder är det inget fel på alls.

kanske blir i framtiden


   
SvaraCitera

diabetes


   
SvaraCitera

Speltidning:

Om jag dricker så pass mycket läsk borde jag gå ner i vikt av att enbart sluta dricka, eller?

Du är konstig. Om du dricker läsken kommer du gå upp i vikt, är inte
alls säkert att du går ner av att sluta dricka..


   
SvaraCitera

[mad] sluta köpa läsk, då har du ingen att dricka.


   
SvaraCitera

Homeless:

kunde inte bry mig mindre om ditt läskdrickande

präsis licksom


   
SvaraCitera

Lägg pengar på nått annat[y]


   
SvaraCitera

Speltidning:

Någon som kan komma med några motiverande ord?

How about "Läsk är onyttigt, dyrt, innehåller massa kemikalier och du blir fet av det?"

Väldigt motiverande, om jag får säga det själv 😛


   
SvaraCitera

Jag tror att du dricker läsk på grund av destruktiva tendenser som har sin uppkomst någon annanstans i ditt liv. Missbruk används som utlopp för ett missnöje som i de flesta fall är socialt betingat. Se över dina umgängesvanor och försök att träffa människor som utmanar och inspirerar dig samtidigt som de får dig att känna dig värdefull och behövd. Då kommer också dina matvanor att förbättras, eftersom du slipper att längta efter den substituerande belöning som sockret ger.

Om du bara bestämmer dig för att sluta dricka läsk kommer dina destruktiva tendenser att finna andra ventiler och antagligen till och med förvärras eftersom du då skapar ytterligare konflikt inom dig. Om du trots min avrådan vill välja denna väg uppmuntrar jag dig att (börja?) uttrycka dina känslor kreativt. Du kan på så sätt både få utlopp för nämnda tendenser och perspektiv på ditt dåliga mående; med detta kommer konstruktiv förändring.

Lycka till!


   
SvaraCitera

süpplü:

drick mer cola pepsi sockerdricka trocadero

mmmmmmmm


   
SvaraCitera
kachin

Avregistrerad:

Om du bara bestämmer dig för att sluta dricka läsk kommer dina destruktiva tendenser att finna andra ventiler och antagligen till och med förvärras eftersom du då skapar ytterligare konflikt inom dig.

Det här svaret [love]

Avregistrerad:

ändrad 7 gånger

heh [wink]


   
SvaraCitera